søndag 19. oktober 2014

Ukens smakebit: Mockingjay


Den ukentlige utfordringen hos Flukten fra virkeligheten: del ett par setninger fra en bok du leser nå på bloggen din.

Denne uken er Astrid Terese vikar.

Som en del av Dewey's Read-a-ton har jeg lest Mockingjay av Suzanne Collins og min valgte smakebit er det siste avsnittet i boka (mulig spoilere for de som ikke har lest boka!):


I'll tell them how I survive it. I'll tell them that on bad mornings, it feels impossible to take pleasure in anything because I'm afraid it could be taken away. That's when I make a list in my head of every act of goodness I've seen someone do. It's like a game. Repetitive. Even a little tedious after more than twenty years.

But there are much worse games to play.

11 kommentarer:

  1. Den serien har jag läst väldigt bra böcker.

    SvarSlett
  2. Tack för smakbiten. Trots att jag inte gillade första boken så läste jag hela serien och tyckte den blev bättre.

    SvarSlett
  3. Jeg har enda ikke kommet meg til å lese denne serien enda, men en vakker dag så..... Tusen takk for smakebiten :-)

    SvarSlett
  4. Den här trilogin läste jag, äntligen, tidigare i år och jag gillade dem mer än jag hade väntat mig :)

    SvarSlett
  5. Det synes jeg er en trilogi meget vakre bøker :-) Jeg leste dem riktignok på norsk, men senere har jeg kjøpt dem på engelsk så jeg skal absolutt lese dem en gang til! Ønsker deg en fin søndag!

    SvarSlett
  6. Tack för smakbiten. Jag har sett de två första filmerna och gillade dom mer än förväntat. Har dock inte läst någon av böckerna ännu. ;)

    SvarSlett
  7. En bra bok. Tack för smakbiten och ha en bra söndag!

    SvarSlett
  8. Älskar böckerna, men blev besviken på epilogen... Brukar inte gilla epiloger, har tillräckligt med fantasi för att tråckla ihop en egen fortsättning :)

    SvarSlett
  9. Älskar denna serien och ser framemot att se del 1 på bio :)

    SvarSlett
  10. Jeg liker denne trilogien^^ Bedre de to første bøkene enn den siste. Fint sitat.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...