søndag 31. august 2014

Ukens smakebit: The Hunger Games

Den ukentlige utfordringen hos Flukten fra virkeligheten: del ett par setninger fra en bok du leser nå på bloggen din.

Jeg sliter forsatt med å lese slik som jeg har vært vant til så det har blitt en del gjenlesing, bøker jeg kjenner klarer å holde oppmerksomheten bedre enn nye av en eller annen grunn. Den siste uka har det vært The Hunger Games/Dødslekene av Suzanne Collins jeg har begitt meg ut på, og smakebiten er fra en av de best kjente scenene helt i begynnelsen av boka:

And then I see her, the blood drained from her face, hands clenched in fists at her sides, walking with stiff, small steps up toward the stage, passing me, and I see the back of her blouse has become untucked and hangs out over her skirt. It's this detail, the untucked blouse forming a ducktail, that brings me back to myself.

"Prim!" The strangled cry comes out of my throat, and my muscles begin to move again. "Prim!" I don't need to shove through the crowd. The other kids make way immediately allowing me a straight path to the stage. I reach her just as she is about to mount the steps. With one sweep of my arm, I push her behind me.

"I volunteer!" I gasp. "I volunteer as tribute!"

6 kommentarer:

  1. Å, det er som hele historien kommer tilbake igjen :-) Jeg lånte dem på biblioteket da jeg leste dem. Men nå har jeg kjøpt dem selv, så jeg håper å få lest dem en gang til :-) Ønsker deg en fin søndagskveld!

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt enig, bare jeg hører om den scenen så har jeg hele historien i hodet igjen. :)
      Ønsker deg en fin søndagskveld og!

      Slett
  2. En favoritserie, plus att filmerna hittills varit över förväntan. Tack för smakebiten!

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt enig i at filmene har vært en positiv overraskelse, vi får krysse fingrene for at de to siste holder samme kvalitet. :)

      Slett
  3. Håper du liker boka bedre enn meg. Har lest bare den første boka i trilogien og ble dessverre ikke fenget. For meg ble den dessverre for oppskrytt:(

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er tredje gangen jeg leser boka, så jeg vet allerede at den fenger. :)
      Det er synd den ikke var noe for deg.

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...