søndag 20. april 2014

Ukens smakebit: Rose Under Fire


Den ukentlige utfordringen hos Flukten fra virkeligheten: del ett par setninger fra en bok du leser nå på bloggen din.

Smakebiten er ett dikt fra s. 13 i Rose Under Fire av den fantastiske Elizabeth Wein:

For Celia Forrester (by Rose Justice)

The storm will swallow
the brave girl there
who fights destruction
with wings and air -

life and chaos
hover in flight
wingtip to wingtip
until the slight

triumphant moment
when their wings caress
and her crippled Tempest
flies pilotless.

4 kommentarer:

  1. Ikke hørt om denne forfatteren men kanskje jeg burde stifte nærmere bekjentskap.. Tusen takk for smakebiten :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Elizabeth Wein anbefales varmt. Hun er en veldig god historieforteller. :)

      Slett
  2. Jeg elsket Code Name Verity, og jeg har såvidt begynt på denne for snart ett år siden. Smakebiten du deler mener jeg å ha lest, om jeg ikke husker helt feil er det et slags dikt for å minnes Celia. Det er virkelig på høy tid at jeg fortsetter, Wein kan virkelig skrive.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det stemmer det, Mari, diktet er til minne om medpiloten Celia.

      Wein er en av de forfatterene som skiller seg ut så jeg gleder meg til å lese boka. :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...