lørdag 29. juni 2013

Busslektyre #4

Det har blitt mindre busskjøring de siste ukene for jeg har vært så heldig å få sitte på med en kollega, så hurra! for å få sove en time lenger hver morgen. :-D Noe busskjøring har det blitt, så da har det blitt busslektyre og. Pluss litt podcaster og strikking på et nesten nytt skjerf (bra jeg har begynt å gi bort noen, ellers hadde jeg hatt skuffer fulle snart), faktisk første med mønster.

Boka jeg har lest på de siste dagene er The Gift av Alison Croggon, en australsk forfatter av poesi, skuespill, librettoer og fantasy romaner. Litt variasjon altså.

The Gift er første bok i Pellinor-kvartetten, som forteller historien om Mearad og kampen mot Nameless, den udødelige ondskapen som prøver å korruptere The Seven Kingdoms. Jeg er bare halvveis, men så langt liker jeg boka. Den er ikke den mest originale i plot, men den er en solid episk fantasy og underholdene.

Mearad liker jeg, men Cadvan, mentoren hennes, kan være noe irriterende til tider (men pleier det ikke være slik med mentorer i bøker?).

Er det noen som har lest disse bøkene? Hva synes du om dem?

2 kommentarer:

  1. Hmm.. kanskje jeg må joine å få min egen busslektyre bok.. Nå som jeg pendler hver dag med buss :P

    Denne så skikkelig spennende ut.. Aldri hørt om den før.
    Var den bra?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg likte boka; den kan være litt langdryg til tider, men den er bra skrevet. :)

      Hvordan går det med pendling og skole?

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...