søndag 19. mai 2013

Ukens smakebit: Marius strikkebok


Den ukentlige utfordringen hos Flukten fra virkeligheten: del ett par setninger fra en bok du leser nå på bloggen din.

Ukens smakebit er fra s. 93 i Marius strikkebok. Jeg holder på med en genser (min første!) og trengte en liten pause med noe mindre. Da passet et mobilsokk bra.


Jeg er ikke helt fornøyd med sluttresultatet, men det jeg er misfornøyd med kommer til å bedre seg med øvelse. Som et første forsøk er ikke sokken så ille. :)

13 kommentarer:

  1. Jeg har kikket i den boken og fikk lyst til å strikke flere ting. Men det har ikke blitt mer enn å kikke fordi den er så utrolig populær og er utlånt hele tiden :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Boka kommer nok ikke til å minske i popularitet med det første, nei. Håper du får lånt den med deg hjem snart. :)

      Slett
  2. Virker artig denne her. Fine pulsvarmere.:)

    SvarSlett
  3. Vilken fin! Jag har inte stickat på väldigt länge, kanske något man skulle ta upp igen.

    SvarSlett
  4. Synes den ser fin ut igjen og mobilen skal ikke fryse til vinteren,det er helt sikkert.Jeg strikker ikke selv og er "misunnelig" på de som kan det,det eneste jeg har strikket i hele mitt liv er en "kvikk-lunsj" genser til eldstegutten når han var liten.

    SvarSlett
  5. Artig å få med slike bøker også! Ha en fin pinsedag!

    SvarSlett
  6. Kjempefin mobilsokk! Strikking er ikke min sterke side, i min familie er det min mor som strikker og hun har nettopp strikket en marius-genser :)

    SvarSlett
  7. Så flott smakebit! Morsom og annerledes ;)

    SvarSlett
  8. Tack för den smakbiten. Så fina! En gång i tiden stickade jag mycket men nu var det länge sen...

    SvarSlett
  9. Så flott mobil sokk du har strikket!:) Liker den strikkeboken der, inneholder så mange fine oppskrifter. Skulle ønske jeg fikk strikkelysten tilbake, synes det er så vanskelig å få det bra til. Men så er jeg jo en nybegynner og perfeksjonist:) Kos deg med strikkingen og denne fine søndagen!:)

    SvarSlett
  10. Det er nesten litt skummelt med sånne inspirasjonsbøker; man har jo så begrensa med TID til å gjennomføre alle prosjektene... Om du ikke er helt fornøyd med resultatet, er det bare å fortsette; øvelse gjør mester, sies det ;o)

    SvarSlett
  11. Denne boka er kjempefin! Jeg har strikket mariusvest og mariuskjole ut fra oppskriftene i denne boka men pådro meg dessverre senebetennelse av pga prosjektene...:) Veldig morsomt med smakebit OG strikkeresultat!

    SvarSlett
  12. Jeg synes den så veldig fin ut, jeg! Mamma ønsket seg denne i julegave i fjor, og fikk den, så jeg har planer om å låne den etter hvert... Hun har strikket Mariusputetrekk til hytta så langt. ;)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...