fredag 24. mai 2013

Busslektyre #3

Planen var at denne posten skulle opp i går, men så sovnet jeg sittende i sofaen etter jobb. Mulig jeg var litt trøtt. :)
Jeg har blitt helt hekta på podcastene til What You Missed in History Class og hørte ikke på noe annet tirsdag eller onsdag. Podcasten har fått nye verter (jeg hører på den i kronologisk rekkefølge og har kommet til høsten '09): Kaitie Lambert og Sarah Dowdy. De forrige vertene var gode, men Kaitie og Sarah synes jeg er bedre - de har en entusiasme og humor som matcher hverandre og formatet bra.

En fordel med å høre på iPad isteden for å lese en fysisk bok er at jeg har kommet et godt stykke på skjerfet. Tynt garn på tynne pinner tar tid så da er greit å ha noe interessant å høre på. :)


Jeg har ikke bare sittet med lyd på øret denne uka, i går begynte jeg på bok #2 i Gemma Doyle-trilogien: Rebel Angels av Libba Bray. Bok #1, A Great and Terrible Beauty, ble lest i vinter etter at Silje roste bøkene i skyene så jeg har sett fram til å begynne Rebel Angels. Jeg har ikke kommet så langt ennå, men boka er like spennende og Gemma og vennene hennes like interessant som i bok #1.

En trofast reisekamerat har også blitt med på bildene: reisekoppen. Den er helt nødvendig for
uten te å drikke
duger Ann Kristins hjerne ikke

Noen som har en favoritt te å anbefale (som ikke er svart te)? Jeg er alltid interessert i å prøve nye smaker.

7 kommentarer:

  1. Jeg er veldig glad i chai- te. Vet ikke om den er svart eller ikke, da.

    SvarSlett
    Svar
    1. Chai er godt. Tror ikke det er svart te (svart te = gjæra), men det er melk i den. :(

      Har du prøvd noen av teene til Yogi?

      Slett
  2. Ja, der er det flere gode - men jeg er dårlig på navn. De fleste Pukka-teene er også bra.

    SvarSlett
    Svar
    1. Yogi-teene er favoritten mine, men er helt enig med deg - Pukka har mye bra. Veldig greit med Tea World når du vil prøve noe nytt.

      Slett
  3. Å så supert med nye te-tips! Disse podcastene skal jeg forsøke å få med seg, det høres ut til å være midt i blinken for meg. Skal jammen meg laste ned en episode nå, og lytte til den på sengekanten.

    Jeg har den første boken i denne serien stående, men jeg har ikke helt kommet meg over hvor dårlig jeg likte forfatterens bok Beauty Queens enda. Derfor er jeg ikke helt klart til verken denne serien eller Diviners, som jeg også har stående here.

    SvarSlett
    Svar
    1. Nye te-tips er alltid bra å ha. Har du kikket på nettsiden til Tea World? De har mye god te.

      Beauty Queens er en helt annen type bok enn Diviners eller denne, så det er godt mulig at du liker Diviners selv om Beauty Queens ikke falt i smak. :)

      Slett
  4. Helt enig i at nye te tips er bra. Jeg drikker bare grønn te, med ulike smaker, men må innrømme at jeg overhodet ikke legger meg på minnet hva de heter :-)

    Bøkene du leser syntes jeg hørtes spennende ut, så de skal jeg ta en nærmere titt på!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...