tirsdag 14. mai 2013

Busslektyre #1: Strikkepinner og podcaster

Silje hadde en artig idé med konseptet Toglektyre så jeg spurte om jeg kunne få låne ideen hennes. Silje sa ja så de neste månedene kommer det noen Busslektyre-poster her på Bøker og sånt...

I dag var første dagen med ca tre timer med busspendling så jeg pakket ned både bok (en eventyrsamling), iPod og strikketøy. Boka fikk ligge i fred, men iPod'en er full av podcaster fra Stuff You Missed in History Class så den ble dratt fram ganske kjapt. Hvis du er interessert i historie, kan disse podcastene anbefales.

Jeg kunne jo ikke sitte å gjøre ingenting mens jeg ble fortalt om Gandhis saltmarsj og hvem som egentlig sydde det første amerikanske flagget, så da ble strikketøyet funnet fram. Til jul i

fjor kjøpte jeg den fine Marius-strikkeboka og forrige uke begynte jeg på en klassisk Marius-genser. Det passet veldig bra å sitte å strikke på bolen på bussen siden det bare er rette masker rundt og rundt i en farge, mønsterdelen må jeg nok ta hjemme for jeg er ikke dreven nok i strikking til at jeg klarer å fokusere på mønster på bussen!

Marius-strikkeboka er ganske artig bare å kikke gjennom, det er mye fint og flere mønster som får deg til å trekke på smilebåndet (som f.eks. fuglekasse-trekk, ølvott og trekk til zaloflaska). Det er både nytt og klassisk i blandt mønstrene, og ulike vanskelighetsgrader.

Hva leser dere på bussen?

3 kommentarer:

  1. Jeg tar sjelden buss, og når jeg gjør det så kan jeg ikke lese. Jeg blir nemlig så utrolig lett bilsyk...

    Morsomt å se hva du leser på bussen :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tar buss når jeg må for jeg blir også veldig lett bilsyk, spesielt hvis jeg ikke leser. Er litt bakvendt sånn. :)

      Slett
    2. He he :-). Jeg blir bilsyk når jeg leser.

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...