lørdag 18. mai 2013

30 dagers bokutfordring/Dag #01: Topp 10 favorittbøker noensinne

Hell Yeah Books har de siste månedene postet bokutfordringen/bok-meme'et 30 day book challenge hvor du over 30 dager (opp til deg når de dagene er) skal svare på 30 spørsmål om bøker. Siden jeg prøver på med å komme inn i en god rutine for blogging igjen tenkte jeg at det kunne være artig å prøve å fullføre denne utfordringen.

Dag #01: Topp 10 favorittbøker noensinne.
01. Anne of Green Gables/Anne fra Bjørkely-serien - LM Montgomery

02. Harry Potter-serien - JK Rowling


03. The Absolutely True Diary of a Part-Time Indian - Sherman Alexie


04. Fables-serien - Bill Willingham et. al.


05. Fried Green Tomatos at the Whistle Stop Café - Fannie Flagg


06. The Grass Dancer - Susan Power


07. Persuasion - Jane Austen


08. Speak - Laurie Halse Anderson


09. Torbjørn Isbjørn - Titus Kodzoman


10. The Next Place - Warren Hanson


8 kommentarer:

  1. The Absolute True True Diary of a Part-Time Indian er utrolig bra, den burde virkelig flere lese :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt enig! Alle bøkene til Alexie burde leses av flere. :)

      Slett
  2. Her var det flere gode tips! Mange som var nye for meg i hvertfall!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra! Da håper jeg du får noen fine leseopplevelser. :)

      Slett
  3. Fin liste - Harry Potter kan vanskelig overgås!
    Persuasion står klar i hyllen min, vet ikke når jeg får lest den, men jeg ser frem til å starte :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Harry Potter er i en kategori for seg selv. :)

      Persuasion er en nydelig bok, du har noe å glede deg til.

      Slett
  4. Så morsomt, kanskje jeg henger meg på :-). Det boksettet med Anne har jeg også.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det hadde vært artig, Silje. :) Har du de andre bøkene til LM Montgomery? Jeg tror den eneste boka hennes jeg ikke har er "The Blythes Are Quotes".

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...