søndag 17. mars 2013

Ukens smakebit: Elemental

Den ukentlige utfordringen hos Flukten fra virkeligheten: del ett par setninger fra en bok du leser nå på bloggen din.

Nå som jeg har fått nye briller og klarer å lese igjen (for første gang på over en måned, så hurra!), tenkte jeg å bli med på den alltid artige "Ukens smakebit" hos Mari. Smakebiten er fra Elemental av Antony John, forfatteren av Five Flavors of Dumb, en av favorittbøkene mine i fjor. De tidligere bøkene til John er realistiske så jeg var litt overrasket over å se Elemental som er mer paranormal/dystopisk.

Sitatet er fra side 54:

I'd been lying awake for half a strike when the door flew open and Dennis's footsteps pounded against the stairs. "Thomas, we need you," he shouted. "Something's wrong."

Alice was up in a flash, long legs flying across the shelter and onto the steps. I sprinted after her. Outside, I took a deep breath and followed their gazes across the sound to our colony on Hatteras Island. 

"I can't see anything through the cloud," I said, rubbing my eyes.

Alice shook her head. "That's not a cloud. It's smoke." She took a hesitant step forward. "Our island is on fire."

13 kommentarer:

  1. Paranormal/dystopisk låter som en bra kombination ;) Tack för smakebiten.

    SvarSlett
  2. Låter spännande! Tack för smakebiten.

    SvarSlett
  3. Åh vad bra med nya glasögon! Måste vara besvärligt att inte kunna läsa. Ha en fin söndag.

    SvarSlett
  4. Spennende smakebit, og gratulerer med nye briller :)

    SvarSlett
  5. Uff; en måned uten skikkelig syn kan ikke ha vært morsomt?!
    Fikk feil linser en gang, og jeg følte meg helt sjøsjuk.. Heldigvis hadde jeg igjen ett sett av de gamle, så jeg klarte meg heldigvis bra!
    Både forfatter og bok var ukjent for meg, men takk for smakebiten ;o)

    SvarSlett
  6. Tack för smakbiten, den var riktigt dramatisk!

    SvarSlett
  7. Läser inte så många böcker i dessa genrer. funderar verkligen på att göra det. Tack för smakbiten.

    SvarSlett
  8. Disse er helt ukjente for meg, men takk for smakebiten.:)

    SvarSlett
  9. Gratulerer med nye briller! For meg og er de helt nødvendige for at jeg skal få lest noe :-)
    Denne boken hadde et meget spennende cover. Jeg har ikke lest noe av Antony John. (Det var i grunnen et helt ukjent navn for meg). Men jeg ble litt interessert i denne boken. Takk for flott tips og ha en riktig fin søndag!

    SvarSlett
  10. Den forrige boken handlet om en jente som var døv og rocke manager eller noe i den duren, stemmer ikke det? Litt av et sjangerhopp dette da, men har man et talent for det å skrive en god historie så kan jo det gå helt fint. Smakebiten var drivende og du har jo skapt den reneste cliffhanger endingen for oss der, Ann Kristin.

    Velkommen tilbake og grattis med nye briller! Det må være deilig å kunne se godt og tydelig igjen.

    SvarSlett
  11. Virker veldig spennende, spesielt etter en slik smakebit! Og for et fantastisk cover på boken, hadde kjøpt den med en gang om jeg hadde sett den i en bokbutikk bare på grunn av det, haha :-) Takk for smakebit!
    - Christine

    SvarSlett
  12. Så bra du kan lese igjen :)
    Spennende bok du har smakebit fra!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...