onsdag 2. januar 2013

Lesemål for 2013

Det gikk variabelt med lesemålene for i fjor, så jeg prøver på nytt. Noen av lesemålene for 2013 er de samme som for 2012 og noen er nye.
  • Lese 100 bøker. Dette målet burde gå greit, det er omtrent det antall bøker jeg pleier å lese i løpet av et år.
  • Prøve å lese en faglitterær bok i måneden. Jeg liker å lese faglitteratur, må bare bli flinkere til å ta bøkene ut av hylla og begynne på dem.
  • Skrive flere bokomtaler.
  • Gjøre innhugg i hyllebøkene mine. Det er ikke akkurat mangel på spennende bøker i bokhyllene mine.
  • Fortsette å prøve ut nye forfattere og sjangere.
  • Lese flere bøker som kommer fra andre land enn de skandinaviske, England eller USA.
  • Skrive flere Onsdagsfundering-poster. Disse postene har ført med seg interessante kommentarer og samtaler så det vil jeg gjerne ta med inn i det nye året.
  • Prøve å overkomme prestasjonsangsten i kommentarfeltet og bli flinkere til å kommentere på andres bloggposter.
  • Lese mer krim. Jeg liker godt krim og leste mye av det før, men de siste årene har krimbøkene kommet i skyggen av fantasy.
Har du noen lesemål for 2013?

18 kommentarer:

  1. Jeg har en del jeg også, som bl.a. å lese 5 bøker av Sigrid Undset, 10 fantasy-bøker og 12 krim/spenningsbøker i løpet av året. Og slanke bokhylla for 30 av de gamle (dette har jeg hvert år, og feiler bestandig, hehe). Artig med noen mål, selv om de ikke blir nådd bestandig. Det viktigste er jo uansett at jeg gleder meg over lesingen og det jeg rekker over, selv om det også er morsomt å "konkurrere" litt med seg selv. :)
    Godt nytt leseår!

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt enig i at det viktigst er å glede seg med lesinga og utfordre seg selv. :)

      Slett
  2. Det var høye mål! Men så målbevisst som du nok er, går dette sikkert bra! Godt nytt leseår!

    SvarSlett
    Svar
    1. Satser på at jeg når noen av dem i hvertfall. :) Godt nytt leseår til deg og. :)

      Slett
  3. Fine mål. Har skrevet om mine på bloggen min:)

    SvarSlett
  4. Artig at vi begge har krim-mål for året som kommer. Lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Kanskje vi kunne gi hverandre en krim-utfordring? Lykke til du og, Synne.

      Slett
  5. Fine lesemål!
    Jeg har ikke så mange av dem dette året. Trodde jeg... For når jeg tenker over det har jeg noen forventninger til egen lesning :-)
    Jeg skal være med på en ebok utfordring, delta i Lines Lesesirkel og prøve å lese Dickens, noveller og dikt. Så da ble det jo litt likevel :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg trodde ikke jeg hadde så mange jeg heller, helt til jeg skrev dem ned. :)
      Kos deg med det nye leseåret!

      Slett
  6. Krim skal eg og lese meir av. Dei seinare åra har det blitt kraftig nedprioritert, men i år skal eg hvertfall lese 12 Riverton-vinnere:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er mye bra blandt Riverton-vinnerne, du får kose deg. :)

      Slett
  7. Fine lesemål!
    Jeg skal også forsøke å lese mer av det som allerede står i hyllen, nok å ta av der ja.
    Ønsker deg et riktig godt nytt år, med mange fine lesestunder :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk!
      Godt nytt år til deg og, håper du møter mange gode bøker. :)

      Slett
  8. Spennende mål! Jeg skal også lese flere av bøkene jeg allerede har i hylla, ellers så blir det mye forskjellig. Dokufeber, Silje goes classic og 1001.

    Ønsker deg et godt nytt år, Ann Kristin :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tror du vi lykkes bedre med hyllebøkene i år, Silje? Jeg får følge med på Dokufeber'n din for ideer til min egen. :)

      Riktig godt nytt år, Silje. :)

      Slett
    2. Vi får krysse fingrene for det, men jeg må innrømme at jeg allerede har vært på bokshopping i år ;-)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...