søndag 9. desember 2012

Ukens smakebit: Ordinary Magic


Den ukentlige utfordringen hos Flukten fra virkeligheten: del ett par setninger fra en bok du leser nå på bloggen din.


Dagens smakebit er fra s. 12-13 i Ordinary Magic av Caitlen Rubino-Bradway. Den valgte scenen er det store vendepunktet helt i begynnelsen av boka som leder til alle endringene i livet til Abby.

Mr. Graidy glared at me and pointed to the benches. "Sit," he commanded. I didn't, I couldn't (something was wrong), but Mr. Graidy immediately turned away and ordered the apprentice, "Please go to the reception area and get the girl's parents."

I heard Mom coming down the hall well before she charged through the door, questions pouring out of her. "What's wrong? Are you okay? You didn't blow up nything, did you? What happened? Are you hurt? You don't look hurt. What happened?" she snapped at the mages. Two jumped back and the one I had crashed into burst into tears.

Dad, on the other hand, strolled in with a cup of lemonade and a sugar cookie.

Mr. Graidy cleared his throat again. "No one was hurt." He paused for a moment. "Mr. Hale, Mrs. Hale. I fear I have some unfortunate tidings. It pains me to have to tell this to anyone, let alone to a distinguished couple such as yourselves, whom I have always regarded as pillars of our fine commu--"

"Get to the point," Mom exploded.

"She's an ord."

"Beg your pardon?" Dad asked. Only Dad could sound totally relaxed and totally serious at the same time, while eating a cookie.

"She didn't even make it past the first stage," said Mr. Graidy. "She has nothing. She is nothing. She's an ord."

20 kommentarer:

  1. Det kan ju vara jobbigt att inte ha någon magisk förmåga om alla i ens omgivning har det. Tack för smakbiten!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er en overgang for Abby, men hun har en herlig familie. :)

      Slett
  2. Intressant vinkling, lite tvärtom :) Och titeln gillar jag, ordinary magic...

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg kan ikke huske å lest denne vinkling før, så det blir jo ekstra interessant å se hvordan forfatteren gjør det. :)

      Slett
  3. Ble litt nysgjerrig her gitt... :) Takk for smakebien!

    SvarSlett
  4. Oi,denne ble jeg nysgjerrig på så noterer meg bak øret. Takk for smakebiten:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra! Jeg liker boka veldig godt så langt, så den anbefales. :)

      Slett
  5. For en trasig beskjed å få!
    Virker som en spennende historie.

    Ja, det er herlig med kosete pelsdotter! Jeg skulle gjerne hatt den nyankomne her - vi får se hva som skjer :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, beskjeden var ikke lett for Abby, men familien hennes er fantastisk. Både morsom og spennende så langt. :)

      Du får holde oss oppdatert på den nye pelsdotten. :)

      Slett
  6. Ble veldig nysgjerrig på denne:) Takk for smakebiten!:) Håper å få høre mer om den:) Ha en fin søndag!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Akkurat nå sitter jeg bare her og ønsker meg bok #2, men skal prøve å skrive noe i løpet av uka. :)

      Slett
  7. Spennende! Denne boken må jeg absolutt lese!
    Ønsker deg en fin søndag og takker for tips!

    SvarSlett
    Svar
    1. Spennende og morsom, en fin-fin leseopplevelse!

      Slett
  8. Jeg ble også litt nysgjerrig på denne boka, skal notere den. Takk for smakebiten! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Du har en god bok å glede deg til. :)

      Slett
  9. Tack för smakbiten, man blir nyfiken på hur det ska gå!

    SvarSlett
  10. Åh, denne smakebiten falt jeg pladask for, nå ligger boken på iPaden og venter på meg ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ble akkurat ferdig med boka, den er så bra! Åh, jeg vil ha bok #2 nå!

      Håper du koser deg like mye som jeg har gjort. :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...