søndag 16. desember 2012

Ukens smakebit: Falling Kingdoms

Den ukentlige utfordringen hos Flukten fra virkeligheten: del ett par setninger fra en bok du leser nå på bloggen din.

Dagens smakebit er fra s.42 i Falling Kingdoms av Morgan Rhodes, en high fantasy roman full av magi, politiske manøvreringer og hemmeligheter.

"Lucia is now sixteen. The time is drawing closer for her awakening, I know it is."

"Pray that you are right. I'll not take well to continued deception if you're wrong, Sabina. And you know very well how I deal with disappointment." There wasn't a sliver of warmth in the king's icy tone.

Nor was there in Sabina's. "I am right, my love. And you won't be disappointed."

19 kommentarer:

  1. Super smakebit, denne ble jeg nysgjerrig på :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Boka er spennede så langt, mye interessant som skjer. :)

      Slett
  2. Tusen takk for smakebiten:-) Det er ikke første gangen jeg blir nysgjerrig på en bok du presenterer og intet unntak i dag -boken herved notert. Ha en nydelig søndag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så flott, Beathe! Alltid gøy når andre blir interessert i bøker en selv leser. Ha nydelig søndag du og. :)

      Slett
  3. En fin smakebit, og et meget fristende cover! Denne måtte jeg notere meg. Dette var en fantasyforfatter jeg ikke kjenner, så det blir spennende å se nærmere på :-)
    Ønsker deg en fin søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Coveret fanger oppmerksomheten min med en gang, det minner litt om coveret til Grave Mercy av Robin LaFevers. Jeg håper Morgan Rhodes blir et spennende bekjentskap for oss begge. :)

      Ha en fin søndag!

      Slett
  4. Fantasy liker jeg jo godt, selv om det er en stund siden sist jeg leste den sjangeren. "Full av magi, politiske manøvreringer og hemmeligheter"...høres veldig spennende ut!

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig spennende! Har du lest Seven Realms-serien til Cinda Williams Chima? Veldig, veldig god fantasy.

      Slett
    2. Den serien har jeg ikke lest, men sjekket ut bøkene og synes de virker spennende så nå har jeg satt dem på leselisten. Takk for tips :)

      Slett
  5. Så spennende den høres ut, måtte noteres:) Likte også bokomslaget veldig god:) Takk for smakebiten! Ha en fin fin søndag!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Den er veldig spennende. Ha en fin dag. :)

      Slett
  6. Interessant, ikke hørt om denne! Flott smakebit :)

    SvarSlett
  7. Å! Gleder meg til å høre hva du synes om boka. Jeg har skrevet om den her:
    http://knirk.no/2012/07/falling-kingdsoms-morgan-rhodes/

    SvarSlett
    Svar
    1. Flott! Skal lese anmeldelsen din så fort jeg har lest ut boka. Liker den veldig godt så langt.

      Slett
  8. Det finns så många genrer nu att jag blir rent förvirrad. High fantasy, vad är det?

    SvarSlett
    Svar
    1. High fantasy er fantasy hvor en helt ny verden har blitt skapt, en verden hvor vår verden ikke eksisterer, som for eksempel Ringenes herre.

      "Vanlig" fantasy har en verden som er en del av vår verden, en verden-i-en-verden, som med Harry Potter.

      Så har du portal fantasy hvor du kan reise fra vår verden til en annen, parallell, verden gjennom en portal, dør eller lignende, som for eksempel Narnia eller Alice i eventyrland.

      Håper det var til hjelp. :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...