søndag 25. november 2012

Ukens smakebit: Sirkelen


Den ukentlige utfordringen hos Flukten fra virkeligheten: del ett par setninger fra en bok du leser nå på bloggen din.

Dagens smakebit er fra s. 96 i Sirkelen av Mats Strandberg og Sara B. Elfgren.

Der de står, danner de en slags sirkel. Og midt i sirkelen svever Ida.

Hodet hennes henger ned mot brystet, og ansiktet er helt slapt. Ut av den halvåpne munnen kommer det røyk, som om det er veldig kaldt der hun svever. Alt blir stille igjen. Rebecka kjenner en merkelig gysning i hele kroppen. Hun får gåsehud, og håret reiser seg på armene. Det er som om luften er elektrisk.

Ida løfter langsomt hodet.

26 kommentarer:

  1. Ja,denne boken må jeg få lest en dag, har hatt den stående en god stund. Tusen takk for smakebiten og ha en fin dag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Boka passer veldig godt til det mørke, våte været vi har hatt i høst. Ha en fin kveld. :)

      Slett
  2. Nå gikk det kaldt nedover ryggen min...

    SvarSlett
    Svar
    1. For meg og. Boka gir deg en del grøss...

      Slett
  3. Grøss og gru. Joda, liker sånne bøker også! Takk for smakebit!

    SvarSlett
    Svar
    1. Boka anbefales! Grøss og gru i svenske skoger....

      Slett
  4. Ah, vilken härlig läsning du har framför dig :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra at det bare blir bedre! :)

      Slett
  5. Spennende! Denne høres ut som noe for meg! :) Takk for smakebiten!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så flott! Håper du får sjansen til å lese boka og kose deg med den. :)

      Slett
  6. Er i ferd med å avslutte boken, og jeg gleder meg til å lese bok nummer to : ))

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har bok #2 sittende i hylla og gleder meg til den mens jeg fortsatt er midt i #1. :)

      Slett
  7. Elsker denne boken, og må innrømme at jeg allerede har lest nummer to - på svensk. Jeg klarte bare ikke å vente ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Skjønner veldig godt at du ikke klarte å vente! :)

      Slett
  8. Tøff smakebit! Denne har jeg lest, og bok 2: Ild står i hylla mi og venter. Sirkelen er en virkelig bra bok, synes jeg. Og jeg håper Ild vil vise seg å være like bra.
    Ha en riktig fin søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt enig i at Sirkelen er en skikkelig god bok, det er ikke lett å legge den fra seg. Du får kose deg med Ild. :)

      Slett
  9. Sterk smakebit.. Jeg er selv så vidt i gang med denne. Har hørt cd1 på lydbok, men har boka i tillegg. Lurer på om den er sterkere å lese enn å lytte på....

    SvarSlett
    Svar
    1. Det kommer an på leseren av lydboka. Det er i hvertfall masse grøss i å lese istedenfor å lytte. :)

      Slett
  10. Åh cirkeln är en så sjukt bra bok! :)

    SvarSlett
  11. Ja, denne er knallgod! Kos deg med den, Ann Kristin :-)

    SvarSlett
  12. Nästan lite avundsjuk på att du har den läsningen framför dig:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er tegn på en veldig god bok. :)

      Slett
  13. Fin smakebit. Denne boken har jeg lest og driver nå å hører på bok nummer 2; Ild på lydbok:) En fin serie:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Bok #2 er neste på leselista. Gleder meg allerede. :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...