fredag 30. november 2012

Fremtidige favoritter #13

Bokelskerinnen har en ukentlig spalte kalt Fremtidige favoritter, hvor hun skriver litt om bøker hun ønsker seg, gleder seg til å lese og er spent på. Denne uken falt valget på Ild, bok 2 i Engelsfors-trilogien av Mats Strandberg og Sara B. Elfgren.

For noen uker siden fikk jeg forespørsel fra Gyldendal om jeg ønsket leseeksemplar av Ild, noe var veldig god timing av forlaget siden jeg akkurat da sto som #1 på venteliste hos biblioteket for Sirkelen, den første boka i trilogien.

Sirkelen fikk, med rette, mye oppmerksomhet blandt bloggere da den kom ut. Jeg har kost og grøsset meg gjennom den fantastiske Sirkelen den siste uka og nå står Ild for tur. Forventningene er høye, men jeg tviler ikke på at de blir innfridd.

Kanskje jeg skal ta sjansen på jeg ikke sovner i vaffelrøra i formiddag og sitte oppe å lese i natt? Fristende....

4 kommentarer:

  1. Kanskje dette er boken jeg skal lese i helgen? Jeg bestilte den svenske versjonen fordi jeg var så utålmodig, men jeg har enda ikke hatt tid eller lyst til å lese den(selv om jeg elsket sirkelen).

    God helg, Ann Kristin! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kanskje det, Mari. Boka er skikkelig god så langt.

      God helg til deg og, Mari. :)

      Slett
  2. Jeg leser "Ild" nå og liker den godt så langt. Synes dette er litt mer realistiske ungdomsromaner, om enn med innslag av overtro og overnaturligheter. Synes det er flott at man har sånne bøker også, ikke bare bøker hvor heltinnen er så super vakker og helten kjekk og de begge har sterke krefter og klarer og møte alle utfordringer med glans.

    SvarSlett
    Svar
    1. At ungdommene i boka er såpass realistiske er noe av det jeg liker best, det gjør resten av historien mer virkelig - overnaturligheter og alt. Det sier vel litt om hva som er vanlig blandt heltinner og helter i ungdomsbøker når man blir overrasket når man møter på mer normale tenåringer.

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...