onsdag 28. november 2012

Ditt eller datt

Jeg synes bokmeme'r er artig å være med på, så når Silje la ut "Ditt og datt" i går (hun fant den på YouTube) klarte jeg ikke å la være.

01. Bok på øret eller bok i handa? Bok i handa. Med mindre jeg er i bevegelse er lydbøker for søvndyssende til at jeg klarer å følge med så lenge av gangen.
02. Myke eller harde permer? Ja takk, begge deler! Myke permer passer best for buss og tog, men ellers er det ikke så nøye. Hyllene mine har en god blanding av begge deler.
03. Fiksjon eller fakta? Det går mest i fiksjon, men noen ganger trenger jeg en fakta-pause. Som regel leser jeg begge deler samtidig.
04. Fantastisk eller realistisk? Jeg leser mye av begge deler, de fyller ulike lesebehov og jeg kunne ikke tenke meg å velge bare en. Jeg er litt Ole Brumm der. :)
05. Harry Potter eller Twillight? Harry Potter uten tvil. Jeg har lest den første Twilight-boka og resten frister ikke. Harry Potter-serien derimot leses omtrent en gang i året og nytes hver gang.
06. Kindle, iPad eller en annen e-leser? Ingen av delene. Er ikke spesielt fristet heller.
07. Kjøpe eller låne? Jeg var flinkere til å låne på biblioteket før, men jeg har nok alltid kjøpt mer enn jeg har lånt fordi jeg liker å ha bøkene i hylla etter å ha lest dem.
08. Bokbutikk eller internett? Norske bøker i bokhandel, engelske i nettbutikk. Impulskjøp blir gjerne gjort på nettet.
09. Enkeltstående eller serie? I fantasy foretrekker jeg serier (vil helst vite hvor mange bøker som er planlagt da), men i realistisk enkeltstående. Med krim leser jeg gjerne serier, men ønsker avsluttet sak i hver bok.
10. Monsterbok eller liten og søt? Det kommer an på historien som fortelles. Noen historier trenger flere sider enn andre for å bli fortalt på best mulig måte.
11. Romantikk eller action? Begge deler. Jeg liker lykkelige slutter så jeg har en svakhet for velskrevne kjærlighetsromaner, men eksplosjoner og biljakter er ganske artig å lese det og.
12. Kakao eller latte? Te, varm eller kald, ingen konkurranse.

4 kommentarer:

  1. Helt enig med deg, te er aller best (selv om jeg liker en kopp varm sjokolade på denne tiden av året.) Fin liste

    SvarSlett
  2. He he, jeg ser at vi er ganske samkjørte på flere av svarene ;-) Finfin liste! Nyt helga, Ann Kristin!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er mulig vi kanskje har noe til felles, ja.... ;) Ha en super helg, Silje. :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...