søndag 14. oktober 2012

En smakebit på søndag: Saving June


Den ukentlige utfordringen hos Flukten fra virkeligheten: del ett par setninger fra en bok du leser nå på bloggen din.

Dagens smakebiter er fra s. 13-14 i Saving June av Hannah Harrington. Jeg leste Speechless i september og likte den så godt at jeg bare måtte få tak i debutboka til Harrington og.

And I have to look them in the eye and say thank you and silently wonder how many of them blame me for not seeing the signs.

"The signs." It makes it sound like June walked around with the words I Am Going to Kill Myself written over her head in bright buzzing neon. If only. Maybe then --

No. I cut off that train of thought before it can go any further. Another wave of panic rises in my chest, so I lean my hands heavily against the kitchen counter to stop it, press into the edge until it cuts angry red lines into my palms. If I can just get through this hour, this afternoon, this horrible, horrible day, then maybe ... maybe I can fall apart then. Later. But not now.


Jeg håper et norsk forlag er smarte og gir ut bøkene til Harrington for de er virkelig godt skrevet. Hun klarer kunsten å ta opp såre tema med et vell av følelser uten å gjøre historien til et melodrama.

14 kommentarer:

  1. Takk for smakebiten, Ann Kristin. Dette høres ut som en sterk roman.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det stemmer, en sterk historie fortalt av en flink forfatter.

      Slett
  2. En fin smakebit. Dette var både bøker og forfatter ukjent for meg. Men det må jeg gjøre noe med :-)
    Ønsker deg en fin søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Forfatteren og bøkene hennes anbefales varmt. :)

      Ha en fin søndag!

      Slett
  3. Både forfatter og bøker var ukjent for meg,men jeg ble nysgjerrig på de og må notere meg navnet på forfatteren. Tusen takk for fin smakebit:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Bøkene kan anbefales. Liker du dem kan kanskje If I Lie og Personal Effects være bøker for deg og. :)

      Slett
  4. Okänd författare för mig. Tack för smakbiten!

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig det, forfatteren anbefales. :)

      Slett
    2. Ukjent forfatter for meg også, men at hun makter å skrive om såre tema uten at det blir melodramatisk høres positivt ut. Takk for smakebiten og lesetips :)

      Slett
    3. Det tar gode skriveevner å gjøre det. :)

      Slett
  5. Dette er en av et knippe bøker jeg utelukkende har lest positive omtaler av hos andre bloggere. En dag skal jeg lese "Saving June.

    SvarSlett
    Svar
    1. Da ser jeg fram til å høre hva du synes. :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...