søndag 9. september 2012

En smakebit på søndag


Den ukentlige utfordringen hos Flukten fra virkeligheten: del ett par setninger fra en bok du leser nå på bloggen din.

Dagens smakebit er ikke fra en bok, men heller fra det jeg har holdt på med istedenfor å lese så mye som vanlig de siste ukene. Det er bare en bok jeg leser aktivt i nå og den tar tid for den gjør meg irritert hver gang jeg åpner den, men den skal leses ferdig før jeg begynner på noe nytt.

Så, ukens smakebit er...


...begynnelsen på tre heklede tepper, ett strikkeskjerf og ett sitteunderlag.

Ha en fin søndag videre. :)

24 kommentarer:

  1. Et annerledes innlegg! Artig.

    SvarSlett
  2. Så flink du er da, Ann Kristin :) Hekling kan jeg ikke, men jeg kan såvidt strikke litt. Det er gøy, men jeg er ikke så god på å skrive på PC'n mens jeg strikker he he.

    Holder du på med Team Human enda eller har du startet på en ny bok?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, nei, strikking og skriving på PC'n blir nok ikke lett med mindre du vokser noen ekstra armer.

      Jeg la fra meg Team Human for å lese ferdig Pushing the Limits. Angrer litt på det nå siden Pushing the Limits tar så lang tid og gjør meg irritert hver gang jeg leser i den.

      Slett
    2. Da gleder jeg meg til du enten har lest ferdig boka eller kastet den i veggen :) Er spent på å se hvilke tanker du har gjort deg kontra mine egne etter å ha fullført boken.

      Slett
    3. Jeg har gitt opp boka. Hadde samme reaksjoner som deg på det meste, bare sterkere tror jeg. Boka gjorde meg rett og slett sur og grinete når jeg leste den. Sitter og undrer på om jeg skal skrive noe om boka.

      La forresten ut beskjed på Twitter om at jeg gir bort boka til en som vil ha den, hvis de kommer til bokbloggermøte til helga.

      Slett
    4. Det var nesten godt å høre, hva er det folk ser i den som gir full pott på skalaen lurer jeg på... ja,ja smaken er som baken.

      Slett
    5. Det lurer jeg på og, men vi opplever jo alle litteratur ulikt så kanskje de ser (eller overser?) noe i boka som vi ikke gjør?

      Slett
  3. Tusen takk for et annerledes innlegg:-) Ha en fin dag!

    SvarSlett
  4. Herlig innlegg! Ser du har litt prosjekter på gang, lenge siden jeg har heklet eller strikket noe. Kanskje det blir mer av det i løpet av vinteren. Hekle tepper er imponerende for det er jo litt jobb:) Kos deg videre med heklingen og strikkingen!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. :) Må ha litt å velge mellom, akkurat som bøker. :)

      Slett
  5. Morsomt innlegg! :-) Jeg leser ikke ferdig bøker som irriterer meg, en kollega lærte meg at hvis ikke du liker en bok på de første 30 sidene bør du legge den fra deg. Jeg er nok ikke så bastant, men jeg legger vekk dem som ikke gir meg noe.
    Hekling har jeg måttet egge bort, men istedenfor strikker jeg duker. Det synes jeg er en fin hobby. Men som regel en vinter hobby :-)
    Ønsker deg en fin søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg pleier ikke å lese ferdig bøker som irriterer meg, men av en eller annen grunn hadde jeg fått det for meg at denne skulle leses ferdig. Tror jeg må endre på det før boka havner i veggen.

      Strikkede duker høres spennende ut. Hva slags garn og pinner bruker du?

      Ha en fin søndag videre du og. :)

      Slett
  6. Fantastisk! Jeg merker at jeg blir litt misunnelig på dere som er flinke til å strikke og hekle ;-)

    Ønsker deg en fin søndag, Ann Kristin :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er veldig enkle ting jeg holder på med, men det er veldig gøy og avslappende på en annen måte enn lesing.

      Ha en fin søndag du og, Silje. :)

      Slett
  7. Herlig! Jeg blir også misunnelig. Husmor-genene til min mor har dessverre ikke gått i arv til meg. Ingen av dem, faktisk.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, vet om jeg har noe som kan kalles husmor-gener, men jeg har det artig med prosjektene. :)

      Slett
  8. Ha, ha, nu blev jag inspirerad av att lägga upp ett inlägg med alla mina UFOs (UnFinished Objects):-) Tack för smakbiten!

    SvarSlett
  9. Hvilken bok er det som gjør at du blir irritert hver gang du åpner den? Ofte er det jo slik, og da er det best å legge den vekk har jeg erfart :)
    Uansett; jeg har alltid ønsket å lære meg hekling...det har aldri blitt noe av da!

    SvarSlett
    Svar
    1. Boka heter Pushing the Limits, Mari anmeldte den tidligere i uka. Nå er boka lagt bort, fant ut at den var ikke verd frustrasjonen.

      Det er noen flotte intro-videoer på YouTube for hekling og annet, det var sånn jeg lærte meg å hekle bestemorruter. :)

      Slett
  10. Hi hi, så lurt! Ser ut som at du har nok å henge fingrene i :) Klem fra Anette :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er ikke mangel på prosjekter akkurat. :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...