søndag 12. august 2012

En smakebit på søndag: The Unfinished Angel


Den ukentlige utfordringen hos Flukten fra virkeligheten: del ett par setninger fra en bok du leser nå på bloggen din.

Dagens smakebit er en introduksjon til en engel med en identitetskrise, og kommer fra den skjønne The Unfinished Angel av Sharon Creech, s. 2-3:

Me, I am an angel. I am supposed to be having all the words in all the languages, but I am not. Many are missing. I am also not having a special assignment. I think I did not get all the training.

What is my mission? I think I should have been told. I have been lolling around in the stone tower of Casa Rosa, waiting to find out. I am free to come and go in the mountain villages, free to float along the promenade of the lake, free to swish up through the Alps to mountain huts, free to spend days and nights floating and swishing. This floating and swishing I like.

It's true I have my hands full from time to time with Signora Divino and her grandson, Vinny, neither of them the slightest bit "divino" these days: cranky and bad-tempered, raining soot on everyone else's head. Signora Divino, she snip-snip gossips and causes trouble between the other peoples, and her grandson, Vinny, with the shaggy hair is causing the mischief and blaming the other boys, and he listens to no one, no one, you hear me? No one. I pinch him sometimes.

But is that my purpose? Solely to look after the Divinos and keep them from heaping misery on the other people types and giving them a pinch from time to time? I don't think so.

Do the other angels know what they are doing? Am I the only confused one? Maybe I am unfinished, an unfinished angel.

21 kommentarer:

  1. Oi,denne virket som en bok jeg absolutt må få tak i. Tusen takk for smakebiten:-)

    SvarSlett
  2. Det låter spännande och annorlunda. Tack för smakbiten!

    SvarSlett
  3. En fin smakebit. Det virket som en veldig bra bok! Den fikk jeg lyst til å lese :-)
    Ha en rikitg fin søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg liker det godt. Ha en fin dag. :)

      Slett
  4. Høres ut som en flott bok å lese:) Fikk veldig lyst på denne:) Takk for smakebiten og tips om ny bok:) Ikke bare, bare å være en forvirret engel skjønner jeg:) Ha en fin søndag!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Han har det ikke helt lett. Bra Zola dukker opp og hjelper til. :)

      Slett
  5. Takk for smakebiten, og ha en fin dag videre. :)

    SvarSlett
  6. Virker som en artig historie, en engel med en identitetskrise...kanskje en bok å sette på leselisten - takk for smakebiten :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så absolutt en bok å vurdere. :)

      Slett
  7. Det var rett og slett en fantastisk smakebit, Ann Kristin. Denne boken har jeg aldri hørt om før, men jeg tror denne smakebiten er alt som behøves for å overbevise meg om at den er lesbar :) At du beskriver den som skjønn gjør heller ingen skade ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt tilfeldig at jeg kom over den, men er glad for det. :)

      Slett
  8. Wow, for en nydelig smakebit! Jeg elsker slike bøker, og denne havner nok i postkassen min før eller senere! Tusen takk for tipset - og den utrolig koselige kommentaren hos meg på søndag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Da håper jeg du koser deg du og, Anette. :)

      Slett
  9. Hadde ikke hørt om denne boka, men den så veldig interessant ut. Likte måten dette var skrevet på. Akkurat som om du må tenke litt, oh, troro jeg må inn å lese litt mer om denne :-) Takk for tipset, håper du liker den!

    SvarSlett
  10. Utrolig flott smakebit, Ann Kristin :-) Jeg vil lese - men jeg skal vente til etter omtalen din, da.

    SvarSlett
    Svar
    1. Skal prøve å ha omtalen oppe på lørdag. :)

      Slett
  11. Den låter lite speciell. Värd att kolla upp kanske. :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...