søndag 26. august 2012

En smakebit på søndag: Team Human


Den ukentlige utfordringen hos Flukten fra virkeligheten: del ett par setninger fra en bok du leser nå på bloggen din.

Dagens smakebit er fra s. 2 i Team Human av Justine Larbalestier og Sarah Rees Brennan. Larbalestier er en ny forfatter for meg, men Brennan kjenner jeg fra The Demon's Lexicon-trilogien så jeg forventer mye humor og velskrevne karakterer.

Don't get me wrong. Cathy's not stupid. She's really smart: without her encouraging me, I wouldn't be doing AP English and history. She's a dreamer. You know the type: reads poetry by the bucket load - Keats! Plath! Chatterton! - gets so into books she walks into walls, gets so into telling me a story she walks right into traffic and I have to grab her and yank her back to safety. She likes history more than the news and likes books better than most people. Of course she thinks vampires - since many of them are older than dirt and thus basically history books with legs and fangs - are totally fascinating. 

So naturally when we looked across the street and saw the figure in the bulky black suit and helmet, like a cross between Darth Vader and an astronaut, Cathy's eyes lit right up, because broad daylight plus person in weird suit must equal vampire.

17 kommentarer:

  1. Takk for flott smakebit! Team Human har vært på leselisten min helt siden før den kom ut. Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke har lest den ennå, men den virker lovende :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Boka er veldig lovende så langt. Liker at det er en vampyrbok uten glitter og romantisering av vampyrer. :)

      Slett
  2. Det verkar finnas mängder av böcker om vampyrer och jag önskar verkligen att det hade varit en genre jag gillade. Vissa böcker går bra, men inte de som handlar om romantiska och läckra vampyrer :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Da tror jeg kanskje du vil like Team Human, ingen glitrende vampyrer der. Hovedpersonen er ikke akkurat begeistret for vampyrer heller. :)

      Slett
  3. Tusen takk for flott smakebit:-) Denne må jeg notere meg selv om kanskje ikke sjangeren er det jeg leser mest av.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hvis du vil prøve deg på en vampyrbok så kan jeg anbefale denne. :)

      Slett
  4. Aldri hørt om før, men jeg likte smakebiten! Og det er en stund siden jeg har lest en vampyrbok når jeg tenker meg om...
    Ha en fin søndag. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kanskje på tide å prøve på en ny en? :)

      Ha en fin søndag du og.

      Slett
  5. En morsom smakebit! Jeg hadde ikke hørt om hverken forfatteren eller boken før, men den hørtes spennende ut.
    Ønsker deg en fin søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Boka er så absolutt morsom, og det er ingen våte kluter av noen heltinner heller. :)

      Slett
  6. Denne har jeg aldri hørt om. Takk for en fin smakebit, og ha en fortsatt god søndag! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig det. Ha en fin søndag du og. :)

      Slett
  7. Takk for herlig smakebit:) Ble veldig nysgjerrig på bøkene, så de er notert ned:) Liker jo vampyrer!Lenge siden jeg har lest bøker med vampyrer, må det snart kjenner jeg:) Ha en fin dag:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så flott! Da håper jeg du liker boka hvis du leser den. :) Ha en fin søndag. :)

      Slett
  8. Normalt så brukar jag inte gilla böcker med vampyrer men jag gillade i alla fall den smakbiten!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra! Ha en fin kveld videre. :)

      Slett
  9. Bara genom den här smakbiten identifierar jag mig med Cathy :D Ska definitivt kolla upp den här boken.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...