søndag 5. august 2012

En smakebit på søndag: Alice in Wonderland


Den ukentlige utfordringen hos Flukten fra virkeligheten: del ett par setninger fra en bok du leser nå på bloggen din.


Dagens smakebit kommer fra Alice in Wonderland av Lewis Carroll, s. 44-45:

'Curiouser and curiouser!’ cried Alice (she was so much surprised, that for the moment she quite forgot how to speak good English); ‘now I’m opening out like the largest telescope that ever was! Good-bye, feet!’ (for when she looked down at her feet, they seemed to be almost out of sight, they were getting so far off). ‘Oh, my poor little feet, I wonder who will put on your shoes and stockings for you now, dears? I’m sure I shan’t be able! I shall be a great deal too far off to trouble myself about you: you must manage the best way you can; — but I must be kind to them,’ thought Alice, ‘or perhaps they won’t walk the way I want to go! Let me see: I’ll give them a new pair of boots every Christmas.’

And she went on planning to herself how she would manage it. ‘They must go by the carrier,’ she thought; ‘and how funny it’ll seem, sending presents to one’s own feet! And how odd the directions will look!

Alice’s Right Foot, Esq.
 Hearthrug,
  Near the fender,
   (with Alice’s love).
 
Oh dear, what nonsense I’m talking!’

Alice in Wonderland er tilgjengelig som gratis e-bok her: Klikk.

Tror nesten jeg må legge skylda på Silje for at innholdet i bildet under landet i postkassa i går:

Silje, bokanmeldelsene dine er altfor bra til at en stakkar skal klare å unngå fristelsen å kjøpe bøkene du skriver om. ;p

25 kommentarer:

  1. Tusen takk for smakebiten:-) denne boken kunne jeg tenkt meg å lest og tusen takk for link til gratis e-bok.
    Ha en fin dag videre og kos deg med de nye bøkene:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig det, du får kose deg. :)

      HA en fin kveld videre. :)

      Slett
  2. Åh, vill ha. Och det gäller både Alice och Martin :)

    SvarSlett
    Svar
    1. De er noe å glede seg til begge to. :)

      Slett
  3. Alice in wonderland er ei kjempeflott bok som står klar i bokhylla til å bli lesen. =)

    SvarSlett
    Svar
    1. Alice er en herlig bok, du har noe å glede deg til. :)

      Slett
  4. Takk for spennende smakebit, denne boken har jeg på listen over bøker å lese - gleder meg til å starte på den (selv om jeg ikke aner når, det er altfor mange bøker på den listen etterhvert...).

    SvarSlett
    Svar
    1. Den leselista blir aldri noe kortere, bare vokser og vokser. :)

      Slett
  5. takk for fin smakebit :)
    har denne selv og gleder meg til å lese den snart

    SvarSlett
    Svar
    1. Alice er en skjønn og vimsete artig bok. :)

      Slett
  6. Denne boka kommer jeg alltid til å ha et nært og fint forhold til, siden jeg danset historien i en fantastisk ballettoppsetning da jeg var 13-14:) Noe av det morsomste jeg har vært med på, faktisk!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så artig! Kan tenke meg at det var skikkelig gøy. :)

      Slett
  7. Alice i eventyrland har alltid vært populær. Fin smakebit av denne. Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  8. Hihi, takk for smakebiten. Det er en fin bok. Og George R.R. Martin blir jo ikke feil. :P Ha en fin dag videre!

    SvarSlett
    Svar
    1. Alice er toppen. Gleder meg til Mr. Martin. :)

      Slett
  9. Alice i Wonderland er en fin bok :-) det er ikke så veldig lenge siden jeg leste den på nytt og den passer like godt for voksne som barn :-)
    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Alice er en av de bøkene som passer til alle aldre. Ha en fin søndag videre. :)

      Slett
  10. Var på butikken Aoutland og da så jeg en flott utgave av Alice boka, nesten den ble med meg hjem enda jeg har den liggende på norsk i bokhyllen min:) Takk for smakebiten:)Kos deg med ny bøkene! Ha en flott søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Må innrømme at jeg har eksemplarer på hylla - en med orginal illustrasjonene og en med nye. Ha en koselig kveld. :)

      Slett
  11. Herlig smakebit, Ann Kristin!

    Og for en herlig pakke du har fått i posten også :-D Gled deg masse, og tusen takk for link. Jeg håper selvfølgelig at du vil like disse bøkene like godt som jeg.

    Ønsker deg en fin søndagskveld :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Og tusen takk for at du setter pris på omtalene mine, det er koselig å høre :-)

      Slett
    2. Takk!

      Det var en flott pakke. :) Pakkelappen kom på fredag og jeg fortet meg til postkontoret hvor de ikke fant noen ting. Viste seg at postmannen hadde vært litt rask, pakka kom fram først i går. Skal kose meg med innholdet framover. :)

      Ønker deg en koselig kveld. :)

      Slett
  12. Takk for smakebiten! :) Jeg liker veldig godt Alice in Wonderland, og særlig språket og måten den er skrevet på. Gleder meg til å fortsette på "Through the lookinglgass". Ha en fin mandag!

    SvarSlett
  13. Flott smakebit, denne boken burde nok stått på leselisten merker jeg :) Og tusen takk for superkoselig kommentar hos meg i dag, det varmet fordi temaet ligger meg nært til hjertet :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...