søndag 15. juli 2012

Fury av Elizabeth Miles

Forfatter: Elizabeth Miles
Tittel: Fury
Serie/trilogi: The Fury Trilogy
Sjanger: Paranormal, mytologi
Forlag: Simon Pulse
Sider: 370 s.
Utgitt: 2011
Kilde: Leseeksemplar fra BEA

Hva handler boka om?

It’s winter break in Ascension, Maine. The snow is falling and everything looks pristine and peaceful. But not all is as it seems... 

Between cozy traditions and parties with her friends, Emily loves the holidays. And this year’s even better--the guy she’s been into for months is finally noticing her. But Em knows if she starts things with him, there’s no turning back. Because his girlfriend is Em’s best friend. 

On the other side of town, Chase is having problems of his own. The stress of his home life is starting to take its toll, and his social life is unraveling. But that’s nothing compared to what’s really haunting him. Chase has done something cruel...something the perfect guy he pretends to be would never do. And it’s only a matter of time before he’s exposed. 

In Ascension, mistakes can be deadly. And three girls—three beautiful, mysterious girls—are here to choose who will pay. 

Em and Chase have been chosen.
Kilde: Goodreads

Hva gav meg lyst til å lese boka?
Det var coveret som gjorde at jeg la merke til boka, og det paranormale og furiene som gjorde at jeg tok den med meg.

Hva synes jeg om boka?
Miles er en flink forfatter, hun har evnen til å dra deg inn i historien og gi lyst til å lese videre og videre. Men det var nesten som om det var to ulike forfattere som hadde skrevet boka. Med unntak av prologen gikk starten av boka ganske sakte, den brukte mye tid på å sette opp bakgrunnen til de to hovedpersonene (på grensen til det repeterende noen ganger). Etter hvert som ting begynte å skje og furiene ble mer innvolvert ble boka bedre og mer spennende, og jeg ble mer investert i karakterene og handlingen.

Jeg likte at at hovedpersonene ikke er i nærheten av perfekt (tippet kanskje litt for mye i andre retningen?), og at de måtte ta konsekvensene av handlingene sine, selv om disse konsekvensene virket ute av proposjon noen ganger.

Og coveret?
Det fanger så absolutt oppmerksomheten.

Tips?
Bokelskerinnen har anmeldt boka mer i dybden her: klikk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...