lørdag 28. juli 2012

Fremtidige favoritter #9: Serieversjonen

Jeg er en dag for sent, men håper det går greit. :)

Bokelskerinnen har en ukentlig spalte kalt Fremtidige favoritter, hvor hun skriver litt om bøker hun ønsker seg, gleder seg til å lese og er spent på. Denne uken har jeg valgt å fokusere på serier jeg ikke har begynt på, men som står høyt på leselista.

Ruby Oliver-serien av E. Lockhart

The Disreputable History of Frankie Landau-Banks av en av favorittbøkene mine i fjor, så muligheten til å lese mer av E. Lockhart møtes hurra-rop fra meg. Det er ikke lett å finne en forfatter som å skrive om viktige tema i de hormonelle og angstfylte tenårene på en måte som gjør at du nesten detter av sofaen av latter (det er mulig jeg har lest første kapittel i bok 1...).

Bøkene i serien er:
1. The Boyfriend List: 15 guys, 11 shrink appointments, 4 ceramic frogs, and me, Ruby Oliver
2. The Boy Book: A study of habits and behaviors, plus techniques for taming them
3. The Treasure Map of Boys: Noel, Jackson, Hutch, Gideon - and me, Ruby Oliver
4. Real Live Boyfriends: Yes, boyfriends, plural. If my life weren't complicated - I wouldn't be Ruby Oliver

The Giver-kvartetten av Lois Lowry

Jeg har hatt lyst til å lese The Giver, en klassiker innen dystopia for tenåringer, siden jeg hørte om den på ungdomsskolen, men har bare ikke kommet så langt. Det er ikke en bok som skriker etter oppmerksomhet så, for meg, druknet den litt i alle de mer synlige bøkene. Det var helt til jeg overvar foredraget til Lois Lowry under BEA i vår. En så spennende og sterk forteller kan jeg ikke la slippe fra meg lenger, disse bøkene skal leses.

Bøkene i serien er:
1. The Giver
2. Gathering Blue
3. The Messenger
4. Son


A Song of Ice and Fire-serien av George RR Martin

Holder det å bare skylde på Silje og omtalene hennes? ;)

Bøkene i serien er:
1. A Game of Thrones
2. A Clash of Kings
3. A Storm of Swords
4. A Feast of Crows
5. A Dance With Dragons

Det er to bøker til planlagt i serien.

2 kommentarer:

  1. Serieversjonen var en morsom vri, den skal jeg merke meg :) Selv har jeg veldig lyst til å lese seriene til Kelley Armstrong ved anledning, A Game of Thrones skal jeg fortsette med når jeg har sett TV - serien.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er mange spennende serier å velge mellom, det vanskelig å helt vite i hvilken ende man skal begynne. :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...