fredag 6. juli 2012

Fremtidige favoritter #6

Bokelskerinnen har en ukentlig spalte kalt Fremtidige favoritter, hvor hun skriver litt om bøker hun ønsker seg, gleder seg til å lese og er spent på. Her er noen jeg gleder meg til:

A Princess of Mars av Edgar Rice Burroughs (1912)

Etter å ha sett John Carter fikk jeg lyst til å lese boka den var basert på. Noe jeg ikke var klar over var at A Princess of Mars er en klassiker innen science-fiction.

The first published book by the creator of Tarzan of the Apes that introduced the world to intergalactic Civil War soldier, John Carter.

Two years before Edgar Rice Burroughs became a worldwide celebrity with the publication of Tarzan of the Apes and its twenty-two sequels, which together have sold more than 30 million copies, he published the futuristic sci-fi romance, A Princess of Mars. A Princess of Mars tells the story of John Carter, a Civil War veteran who inexplicably finds himself held prisoner on the planet Mars by the Green Men of Thark. With Dejah Thoris, the princess of another clan on Mars, John Carter must fight for their freedom and save the entire planet from destruction as the life-sustaining Atmosphere Factory slowly grinds to a halt.

A Princess of Mars is the first in Burroughs' eleven book Barsoon series, following the continued adventures of John Carter.



Hysteria av Megan Miranda (05.02.2013)

Jeg likte Fractured godt så jeg ser fram til å lese mer av forfatteren. Det gjør jo ikke noe at det er en psykologisk thriller heller.


Mallory's life is falling apart. Her boyfriend was stabbed. He bled to death in her kitchen. Mallory was the one who stabbed him. But she can't remember what happened that night. She only remembers the fear . . .

When Mallory's parents send her away to a boarding school, she thinks she can escape the gossip and the threats. But someone, or something, has followed her. There's the hand that touches her shoulder when she's drifting off to sleep. A voice whispering her name. And everyone knows what happened. So when a pupil is found dead, Mallory's name is on their lips. Her past can be forgotten but it's never gone. Can Mallory live with that?



Paper Valentine av Brenna Yovanoff (08.01.2013)

Nydelig og guffent cover, også høres den bare spennende ut.


PAPER VALENTINE, in which a girl haunted by the troubled ghost of her best friend finds herself sucked into a darkly mesmerizing string of murders, in which a serial killer who leaves a paper-heart 'valentine' on his victims' bodies draws ever closer.








Scarlet av Marissa Meyer (05.02.2013)

Cinder
var den første boka jeg leste i år og den er blandt favorittene, så jeg gleder meg veldig til bok 2 i serien kommer. Er ikke coveret flott?

Book two, Scarlet, is based on Little Red Riding Hood. It continues Cinder’s story as she attempts to escape Queen Levana’s vengeance and learn more about her past. The story also introduces readers to Scarlet, a girl living in southern France whose grandmother has mysteriously disappeared. In order to find her, Scarlet seeks the help of Wolf, a street fighter with more than a few mysteries of his own.





Sybil Exposed av Debbie Nathan (12.06.2012) 

Historien om Sybil og kontroversene MPD rundt fasinerte meg da jeg gikk på videregående, og filmen med Sally Field i hovedrollen gav meg mareritt så da jeg så det var kommet en bok om saken kom den høyt opp på leselista med en gang.

Sybil Exposed
is the New York Times bestselling book that offers a new perspective on the smash hit book and film, Sybil, and on multiple personality disorder itself.


Journalist Debbie Nathan gives proof that the allegedly true story was largely fabricated. Nathan reveals what really powered the legend: a trio of women — the willing patient, her ambitious shrink, and the imaginative journalist who spun their story into bestseller gold.From irresponsible therapeutic practices, to calculated business decisions, the story Nathan unfurls is full of corrosive sexism, unchecked ambition, and shaky theories of psychoanalysis exuberantly and drastically practiced. It is the story of how one modest young woman’s life turned psychiatry on its head and radically changed the course of therapy, and our culture, as well.

13 kommentarer:

  1. Marissa Meyer serien må jeg titte litt nærmere på, men også flere av de andre virket interessante. Ha en fin fredag:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Liker du nytolkninger av eventyr og science-fiction kan jeg anbefale den. Ha en fin fredag du og. :)

      Slett
  2. Her var det mange bøker som havnet rett på Siljes Ønskeliste :-) Jeg er helt betatt av omslaget til Paper Valentine, og skammer meg litt over at jeg ennå ikke har fått lest The Space Between (men den står i hylla, altså ;-)).

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg ble ganske betatt jeg og, det er et nydelig cover. Har ikke lest The Space Between heller, men The Replacement er god. :)

      Slett
  3. Så mange flotte favoritter:) Cinder har jeg på leselisten min og A Princess of Mars hørtes veldig spennende ut. Paper Valentine så jo bare helt nydelig ut på bokomslaget:)

    Ha en herlig helg!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ser fram til å høre hva du synes om Cinder. :) God helg til deg og. :)

      Slett
  4. Så kult med en sci-fi fra 1912. Visste ikke at historien om John Carter var så gammel. The Paper Valentine har jeg også veldig lyst til å lese.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var overraskende, tenker liksom ikke på at science-fiction kan være så gammelt. :) The Paper Valentine har jeg høye forventninger til.

      Slett
  5. Mange gode bøker her, og den boka som heiter hysteria, må eg bare få lesee!! Ha ein kjempefin fredag vidare Klem, Mai Lene

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi får glede oss begge to. Ha en flott fredag videre du og, Mai Lene. :)

      Slett
  6. Ser ut som du har gode bøker å glede deg til!
    Takk for tipset om Wide Sargasso Sea av Jean Rhys, den hadde jeg ikke hørt om før og det høres interessant ut å lese etter Jane Eyre :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig det. :) Håper du koser deg med begge bøkene. :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...