onsdag 11. juli 2012

Fifty Shames of Earl Grey av Fanny Merkin (a.k.a. Andrew Shaffer)

Tittel: Fifty Shames of Earl Grey
Forfatter: Fanny Merkin (a.k.a. Andrew Shaffer)
Serie/trilogi: Fifty Shames
Sjanger: Parodi
Forlag: Da Capo Press
Sider: 224 s.
Utgitt: Juli, 2012
Kilde: Leseeksemplar fra BEA

Hva handler boka om?
A shrewd, laugh–out–loud parody of E. L. James' bestselling Fifty Shades of Grey series:

Young, arrogant, tycoon Earl Grey seduces the naïve coed Anna Steal with his overpowering good looks and staggering amounts of money, but will she be able to get past his fifty shames, including shopping at Walmart on Saturdays, bondage with handcuffs, and his love of BDSM (Bards, Dragons, Sorcery, and Magick)? Or will his dark secrets and constant smirking drive her over the edge?


Hva gav meg lyst til å lese boka?
Jeg har en svakhet for parodier.

Hva synes jeg om boka?
Jeg lo. Jeg lo meg gjennom hele boka. 

Har du fulgt med på det som har blitt skrevet om Fifty Shades of Grey trenger du ikke å lese den boka for å få med deg alle vitsene i Fifty Shames of Earl Grey. Det er greit å kjenne til Twilight pga bakgrunnen til FSoG. Ingenting blir tatt seriøst, det blir gjort moro av alt fra bakgrunnen til FSoG til sexscenene (magikertriksene var spesielt vellykket).

Hvis du er nysgjerrig på boka har forfatteren lagt ut de tre første kapitlene på bloggen sin, de kan leses her: Klikk.

Og coveret?
Passer perfekt til denne boka, alt fra psydonymet til hvordan tekoppen blir holdt er en del av parodien.

Tips?
Les og le!

10 kommentarer:

  1. Denne høres absolutt morsom ut! Boken som blir parodiert har jeg ikke lest, men det trenger jeg visst ikke for at lattermuskelene skal aktiveres skjønner jeg :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har ikke lest boka som blir parodiert heller, det gikk helt greit. Du burde ta en kikk på de kapitlene forfatteren har lagt ut på bloggen sin. :)

      Slett
  2. Høres ut som en utrolig morsom bok - tror nok jeg skal gå for denne i stedet for originalen ja :-D Jeg må jo finne ut hva som menes med Bards, Dragons, Sorcery and Magick, blant annet!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg knakk helt da jeg leste scenen hvor det ble avslørt. :)

      Slett
  3. Takk for bokomtalen:) Ble nysjerrig på boka!
    SV;Helt enig at Lauren Oliver er en flink forfatter:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Du burde ta en kikk på kapitlene som ligger på bloggen til forfatteren. Ler du av de kommer du til å like boka. :)

      Slett
  4. Haha.. Den var gullgod! Skal jeg lese ei av bøkene blir det definitivt denne varianten :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Da får du noen timer med god latter. :)

      Slett
  5. Hehe. Denne høres morsom ut. :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...