tirsdag 19. juni 2012

Topp 10 bøker på sommerens leseliste

The Broke and the Bookish har hver tirsdag en Top Ten-liste, en ukentlig topp 10-liste med et boklig tema. Denne uken er temaet Topp 10 bøker på sommerens leseliste. Anettes bokboble hadde samme tema forrige uke (mine valg), så dette blir ti bøker som jeg ikke valgte til den lista.

Every Tuesday The Broke and the Bookish  hosts Top 10 Tuesday, a weekly top 10 list with a bookish theme. This week the theme is Top 10 books on my summer TBR list. Anettes bokboble had the same theme last week (my choices), so these are ten books I didn't choose for that list.


01. American Dervish - Ayad Akhtar

Denne boka har stått på hylla i over et år, men Julies bokanmeldelse minnet meg på den igjen så nå skal den bli lest. Takk Julie! :)

This book has been sitting on the bookshelf for over a year, but Julie's review reminded me of it so now it will be read. Thanks Julie! :)




02. Crewel - Gennifer Albin


Jeg kom i prat med en venninne av forfatteren i en BEA-kø, og hun var så flink til å selge boka at det har vært vanskelig å spare den til sommerlesningen. Gleder meg!

I met a friend of the author in a line at BEA, and she sold the book so well it has been difficult to save it for my summer reading. Can't wait!




03. Blasphemy: New and Selected Stories - Sherman Alexie


Det er Sherman Alexie, trenger man noen annen grunn?

It's Sherman Alexie, what other reason does one need?








04. The Weed That String's the Hangman's Bag / A Red Herring Without Mustard - Alan Bradley

Man trenger litt krim om sommeren og Flavia de Luce passer utmerket.

One needs a bit crime lit in the summer, and Flavia de Luce fits perfectly.




05. Send - Patty Blount

Send er den først boka jeg kan huske å ha kommet over fra synsvinklen til en angrende mobber. Det skal bli interessant.

I think Send is the first book I've come across that's from the perspective of a repentive bully. It should be an interesting read.






06. Narc - Crissa-Jean Chappell

Sammendraget gav meg assosiasjoner til LoveSick og Dream Catcher-trilogien, bøker som var blandt de jeg likte best i fjor.

The summary reminded of LoveSick and the Dream Catcher-trilogy, among my favourite books last year.






07. The Heir Chronicles 1-3 - Cinda Williams Chima

Jeg falt helt for Seven Realms-serien til Chima i fjor, så mens jeg venter på bok 4 i den serien prøver jeg meg på The Heir Chronicles.

I fell in love with Chima's Seven Realms-series last year, so while I'm waiting for book #4 in that series I'm trying out The Heir Chronicles.

08. False Memory - Dan Krokos

For å få litt variasjon fra alt det realistiske og fantastiske jeg har planer om å lese i sommer har jeg valgt med noe mer action-orientert. Burde bli spennende og halsbrekkende.

To have something different from all the realism and fantasy I'm planning on reading this summer, I've chosen something more action driven. Should be thrilling and pulse-thumping.




09. Monument 14 - Emmy Laybourne

Denne hørtes ut som The Breakfast Club krysset med Lord of the Flies med science-fiction blandet inn, så da må den bare leses så snart som mulig. ;)

This one sounded like a cross between The Breakfast Club and Lord of the Flies with some science-fiction mixed in, so it needs to be read as soon as possible. ;)




10. Grave Mercy - Robin LaFevers

Hver sommer trenger noe episk fullt av intriger....

Every summer needs something epic full of intrigue....








Hva skal du lese i sommer?

What are you reading this summer?

14 kommentarer:

  1. De to øverste kunne jeg absolutt tenkt meg, ellers var det mye ukjent her for meg men sikkert veldig mye bra, Ofte har de engelske bøkene veldig fine covere har jeg sett.
    Ha en fin Tirsdag:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er utrolig mange flotte covere ute og går. Jeg finner det overraskende hvor mange ganger forlag finner behov for å bytte cover bare fordi boka er oversatt, og ikke alltid til det bedre.
      Ha en fin tirsdag du og. :)

      Slett
  2. Så flott liste! Gøy å ha mange bøker å velge mellom :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Mye å velge mellom er gøy, det blir bare så vanskelig å velge hva en skal lese først. :)

      Slett
  3. Fin liste:) Kos deg med bøkene og ha en fin dag!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. :) Ha en fin dag du og. :)

      Slett
  4. I'm also really looking forward to Crewel, and I've heard great things about Monument 14 and Grave Mercy. Great list!

    Thanks for stopping by my Summer TBR list!

    SvarSlett
    Svar
    1. Thanks Lauren. I'm looking forward to getting started on them all. :)

      Slett
  5. Wow, så mange flotte bøker! Nå tror jeg jammen jeg har 20 bøker på sommerleselisten min istedet for 10 ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er så vanskelig å begrense seg til bare 10 når man har lyst til å lese 10x10. :)

      Slett
  6. Not only did you choose good titles, but you choose a good variety of titles!

    SvarSlett
  7. Oj, her var det mye fint. Takk for tips! Noterer...

    SvarSlett
    Svar
    1. Så flott at du fant noe som interesserte. :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...