fredag 1. juni 2012

New York Giveaway


I morgen drar jeg av gårde til New York for å delta på BEA, og i forbindelse med det tenkte jeg å ha en liten giveaway her på Bøker og sånt.... med hjelp fra Harry Potter. Premien er en hemmelighet, men vil bli kjøpt i New York. :)

For å delta må du gjøre to ting:
1. Legg igjen en kommenter hvor du forteller hvilken skjønnlitterære karakter som er din favoritt.
2. Finn ut hvor Harry Potter var i Pinsehelga og legg inn svaret i Rafflecopter-widgiten (ikke i en kommentar).

a Rafflecopter giveaway

Feriebilde av Harry Potter:


Et lite hint: stedet er avbildet på mange postkort fra Vestlandet.

~*~*~*~*~*~*~*~

Så har jeg et spørsmål til dere: er det noen interesse for at jeg poster om BEA neste uke? Jeg kommer til å bruke mesteparten av tiden der med å høre på foredrag om bøker, bibliotek o.l., og resten på å prøve å få med meg informasjon om hva som er nytt av bøker i de ulike standene.

12 kommentarer:

  1. Den var vanskelig og jeg kunne valgt opptil flere fra Harry Potter-universet. Jeg ble nylig minnet på en bok jeg leste for et par-tre år siden som heter Alltid Alice av Lisa Genova og er av mine favorittbøker. Jeg går derfor for Alice Howland fra denne, som er en kvinne i 50-årene som får diagnosen Alzheimers. Du får følge henne på en helt spesiell måte i det sykdommen blir verre. Hennes tilnærming til situasjonen sin er veldig nøktern og usentimental, noe som gjør alt sterkere for leseren. Det er en av de mest realistiske karakterene jeg har lest om, og du må stadig minne deg selv om at dette er en roman og ikke en selvbiografi.

    SvarSlett
  2. Jeg fant ikke ut hvor jeg skulle skrive svaret på spørsmålet, så jeg har ikke svart selv om jeg har haket av for det.

    Jeg er forresten veldig interessert å høre hva som skjer på BEA:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det skulle vært et felt for å svare på spørsmålet, men det ser ut til å ha forsvunnet. Du kan sende svaret til askine09@gmail.com :)

      Slett
  3. Det var vanskelig å velge ut kun én karakter. Det er så mange bøker jeg kunne hentet karakterer fra. Men jeg tror jeg velger Elinor Dashwood fra Jane Austens Fornuft og følelse. Hun har alltid fascinert meg.

    SvarSlett
  4. Elsker Lulla Luneskjær og Hermine Grang. I tillegg så er Eliza Makepeace i "the forgotten garden" ein STOR favoritt. =)

    SvarSlett
  5. Når jeg tenker etter så er det veldig mange karakterer som jeg er blitt veldig glad i; men de jeg velger meg er MacKayla (Mac) fra Fever- serien og Karou, Zuzana og Brimstone fra Daughter of Smoke ande Bone.

    Kos deg masse i New York, og jeg jubler et rungende JA til BEA -innlegg :-)

    SvarSlett
  6. Favoritt-karakter... En rask kikk innom boksamlinga på Bokelskere.no, gjorde at jeg valgte Suede Land, lillesøstera i Leif Engers debutroman "Ned til elva". Jente med mer teft og handlekraft skal man jammen lete lenge etter!
    God tur- skriv gjerne noen reisebrev ;o)

    SvarSlett
  7. En av mine favoritt karakterer må være Ronny Wiltersen, han er så uskyldig, men klarer alltid å si de feile tingene. Som da han ringte til Harry, men Onkel Wiktor svarer. Ler fortsatt når jeg leser den biten!

    Ellers liker jeg Zoey Redbird i serien House of night fordi det skjer så utrolig mye med henne, men hun beskrives som en vanlig jente som syntes at alt er drittkjipt og så videre.

    Kjempe fin blogg forresten :)

    SvarSlett
  8. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  9. Favoritt karakter er ikke enkelt å velge, men siden Harry Potter er nevnt her så sier jeg Hermine Grang.

    SvarSlett
  10. JA, blogg gjerne fra BEA! Det blir spennende. God tur!

    SvarSlett
  11. Å *snufs* jeg har jo ikke lest Harry Potter! Ikke klarte jeg å Google meg frem til svaret heller, jeg som vanligvis er god venn med Google :)

    Håper du storkoser deg i NY!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...