søndag 17. juni 2012

En smakebit på søndag: Harry Potter and the Deathly Hallows


Den ukentlige utfordingen hos Flukten fra virkeligheten: del ett par setninger fra en bok du leser nå på bloggen din.

Da har jeg, med noen avstikkere til andre bøker og en Harry Potter filmmaraton i går, kommet til den siste av Harry Potter bøkene: Harry Potter and the Deathly Hallows (s. 207-8).


"Undesirable Number One," Harry muttered under his breath as he replaced Mr. Weasley's folder and shut the drawer. He had an idea he knew who that was, and sure enough, as he straightened up and glanced around the office for fresh hiding places, he saw a poster of himself on the wall, with the words UNDESIRABLE NO.1 emblazoned across his chest. A little pink note was stuck to it, with a picture of a kitten in the corner. Harry moved across to read it and saw that Umbridge had written "To be punished".

29 kommentarer:

  1. Harry Potter :) Älskar både böcker och filmer.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det gjør jeg og, samme hvor mange ganger jeg leser bøkene og ser filmene blir jeg aldri lei. :)

      Slett
  2. Takk for smakebiten!:) Har faktisk bare sett filmene av Harry Potter og ikke lest noen av bøkene, sikkert den enste bokbloggeren som ikke har det, hehe. Ha en herlig søndag:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hvis du liker filmene kan jeg anbefale bøkene. De er enda bedre. :) Ha en flott søndag du og. :)

      Slett
  3. Takk for smakebiten! Som Gråbekka - jeg har kun lest én bok med HP. Resten har jeg sett som film med ungene. Igrunnen litt rart, for jeg elsker jo fantasy...

    SvarSlett
    Svar
    1. Resten av bøkene kan anbefales, de er gode historier alle sammen. :)

      Slett
    2. Så bra å høre det ikke er bare meg:)

      Slett
  4. takk for fin smakebit :)
    eg har ikke lest harry potter bøkene, men har kost meg med filmene :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Filmene er fine de og. Ha en flott søndag. :)

      Slett
  5. Takk for smakebiten:) Elsker HP bøkene og filmene:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er noe spesielt med Harry Potter. :)

      Slett
  6. Tusen takk for smakebiten:-) jeg har heller ikke lest noen av HP bøkene, men har sett noen av filmene og de har jeg likt.

    SvarSlett
  7. Dolores Umbridge er fæææææl!!! Tusen takk for smakebiten, forresten ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, hun er ikke god den dama. Veldig glad jeg ikke hadde henne som lærer på skole. :)

      Slett
  8. Harry Potter er alltid bra, uansett hvor mange ganger en leser dem og hvilket språk en velger å lese dem på :-) Håper du koser deg skikkelig!
    God søndag!

    SvarSlett
  9. Åh, jeg klarer aldri å slutte å lese Harry Potter bøkene! Men har faktisk bare lest denne en gang :) Kos deg med den, ha en fin søndag! :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Harry Potter bøkene blir aldri jeg lei heller, det bare er noe med dem. :)

      Slett
  10. Scrollet over smakebiten og de fleste kommentarene av frykt for spoilere. Gleder meg til jeg kommer til denne boken en dag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tror ikke det skulle være noe som avslører, men det er nok best å være på den sikre siden. Du får kose deg med dem etter hvert. :)

      Slett
  11. Jeg leser svært sjeldent fantasy, men Harry Potter har jeg fått med meg! Har lest bøkene og sett filmene, men synes filmene er kjempeskumle! :) Kos deg med Potter!

    SvarSlett
  12. Harry Potter leser jeg om og om igjen. En soleklar favoritt hos meg. Takk for smakebiten! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Harry Potter er bøker jeg aldri blir lei heller, en skikkelig storfavoritt. :)

      Slett
  13. SV;Har forståelse for det! Du kan jo sjekke ut 1 episode eller 2 av tvserien,se om det er en bokserie du vil lese:)

    SvarSlett
  14. Har lest de 3 første bøkene og sett alle filmene

    SvarSlett
  15. Fantastiske bøker, jeg leste alle for ungene mine og vi koste oss like mye alle sammen. Nå fikk jeg lyst til å lese dem på engelsk, min datter på 15 sier det er en mye bedre leseropplevelse :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det blir noe annet å lese bøkene på språket de ble skrevet, uansett hvor bra oversettelsen er. :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...