torsdag 14. juni 2012

Boktema hos Anette: Min sommerlesning


Denne uken er boktema hos Anettes bokboble bøkene vi planlegger å lese i sommer. Lista kunne lett ha blitt hele bokhylla, så jeg har begrenset meg til fire bøker.

Bitterblue av Kristin Cashore

Etter å ha ventet i spenning i tre år på at boka skulle komme ut gleder jeg meg til å komme i gang boka.







Return to Me av Justina Chen

Chens North of Beautiful var en av favorittene mine i fjor, så når jeg fikk et leseeksemplar av den på BEA ble den plassert på toppen av lesebunken.






Tigers in Red Weather av Liza Klaussmann

Det er altfor lenge siden jeg leste en historisk roman og denne høres interessant ut.







Mellom sommerens lengsel og vinterens kulde av Leif GW Persson

Det er ikke sommer uten krim så da får Persson luftet seg litt. :)

20 kommentarer:

  1. Har ikke lest noen av disse men ble jo nysgjerrig på noen av dem. Blir spennende å se hva du syntes om dem. Ha en fin dag:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Klaussmann er den eneste av forfatterene jeg ikke har lest noe av, men de andre tre kommer varmt anbefalt. :) Ha en fin dag.

      Slett
  2. Har utrolig lyst til å lese Graceling bøkene. Er Bitterblue den siste i serien? :-D

    Tror jeg skal lese Eragon serien i ferien jeg. Har bestemt meg for å lese i hvertfal en serie som den.

    Lykke til i hvertfall, glede meg til å lese hva du syns om de.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tror Bitterblue er den siste, men siden bøkene er uavhengig av hverandre er det mulig det kommer flere. Bøkene er fantastiske. :)

      Slett
  3. Det var helt ukjente bøker for meg alle sammen. Bitterblue så veldig spennende ut, jeg tror jeg må slå opp den første :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tror bøkene til Kristin Cashore kan falle i smak for deg, Astrid Terese. :)

      Slett
  4. Dette var en spennende liste med mye forskjellig:) Bitterblue har jeg på leselisten min,men Return to me var ny for meg....blir spennende å høre om den:) Har selv alt for mange bøker jeg vil lese i sommer, også kommer jeg sikkert til å kjøpe litt nye bøker, så jeg blir enda mer forvirret:) Likte du hadde med litt krim, det skal jeg også huske:) Ha en flott sommerlesning!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er ikke lett å velge når man har lyst til å lese alt samtidig. :) Også dukker det jo alltid opp nye og spennende bøker. :) Ha en flott sommerlesing du og. :)

      Slett
  5. Kjempefin liste, Ann Kristin. Jeg har store planer om å lese Graceling - serien etterhvert :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Da ser jeg fram til å høre hva du synes om serien. :)

      Slett
  6. Så flott liste, her var det mange flotte boktips! Jeg falt helt for coveret til nummer 3 :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. :) Coveret på #3 er nydelig, det sier mye om hva slags bok en kan forvente seg. :)

      Slett
  7. Jeg har også lyst til å lese "Tigers in Red Weather" om jeg får tid. Elsker historiske romaner. Gashore - serien har jeg også lyst til å komme i gang med en gang jeg har tid til det. Har hørt fantastiske ting om den.

    SvarSlett
    Svar
    1. "Tigers in Red Weather" hadde en del buzz i køene, så jeg er spent på den. Cashore-bøkene er helt fantastiske, noe av det beste innen YA fantasy.

      Slett
  8. Ikke lest noen av disse. Ser ut som en flott liste. Lykke til med lesingen!

    SvarSlett
  9. Graceling-serien høres spennende ut, og Tigers in Red Weather kunne jeg godt tenke meg å lese. Nå tror jeg min egen sommerlese-liste ble enda lengre :)

    SvarSlett
    Svar
    1. De listene blir bare lengre og lengre. Spesielt etter å tatt en titt rundt på alle bokbloggene rundt omkring. :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...