tirsdag 5. juni 2012

BEA 2012, dag 2

Dage startet tidlig med en løpetur til bussen og nesten to timer i kø sammen med med den hyggelige Elin mens vi ventet på at utstillingsområdet skulle åpne. Alle køene man ender opp i er en flott måte å bli kjent med nye mennesker. Jeg fikk blandt annet ett crash course om korrupsjon i North Carolina i køen for bøkene til Dan og Robison Wells av en veldig engasjert dame. De første 15-30 minuttene inne på området er ganske intense, eller kanskje vill Texas er en bedre beskrivelse? Du ender opp med mange spennende bøker, noen bagger i diverse kroppsdeler, og er du uheldig - flate tær.

Det meste av dagen brukte jeg på å gå rundt å se på bøker, stå i kø for autograferte bøker, snakke med forfatter, stå litt mer i kø, snakke med andre deltagere og stå i kø noen ganger til. Det er mye ståing i kø, jeg anbefaler behagelige sko hvis du skal til BEA.

Jeg hadde en hyggelig samtale med Anne Bowning Walker, som kommer ut med The Booby Trap i september, om kjærlighetsromaner og bokcover. Ted Dekker og Tosca Lee var der med oppfølgeren til Forbidden, som Mari anmeldte i vår. Da jeg fortalte dem at det var Maris anmeldelse av boka deres som gav meg lyst til å lese den, ble de veldig glad, ba meg hilse med takk og sendte med meg en overraskelse til henne. :)

Det var bare to paneler av interesse for meg i dag: BEA YA Editors' Buzz Panel (Elin har skrevet om bøkene her) og The Apocalypsies. The Apocalypsies var en mulighet til å møte mange av forfatterene som kom ut med bøker for ungdom og tenåringer i år, som Sarah Maas og Emily Danforth. Vi kunne gå rundt å snakke med dem og få autografer etc. Jeg måtte gå tidlig, for jeg var invitert til Scholastic for launch party for den niende Captain Underpants boka!

Vi ble busset fra Javits (prompepute ble utdelt på bussen) til kontorene til Scholastic, hvor vi fikk hver vår røde kappe vi måtte ta på før vi tok heisen til auditoriet. På vei ned kom jeg i snakk med to hyggelige damer fra St. Louis, en bibliotekar og den andre innhaver av en bokhandel (og tidligere ansatt i Scholastic). I auditoriet så vi en artig intro video om Captain Underpants og Dav Pilkey, seriens forfatter og illustratør. Dav Pilkey er morsom! Har dere mulighet til å høre han gjøre en presentasjon, ta den. Så bar det opp til toppen og fest med pizza,banana cream pie, Tinkle-tinis (martinis spesielt laget for festen), sukkerspinn, autografering og fotografering. Etter noen timer med skravling, boktips og hyggelige mennesker bar det tilbake til hotellet hvor jeg satte meg med beina høyt. I det hele tatt en vellykket dag. :)

11 kommentarer:

  1. Tusen takk for oppdatering:-) dette virker kjempegøyt å være med på selv om en må stå en del i kø, er sikkert en opplevelse dette. Disse bøkene du nevner må jeg nesten sjekke ut. Kos dere videre:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er utrolig gøy! Køene er en del av opplevelsen, og siden det er så mange å snakke med går tida ganske raskt. :)

      Slett
  2. Kos dere masse! BEA virker veldig spennende og morsomt :-)

    SvarSlett
  3. Høres ut som dere har det gøy og koser dere:) Takk for oppdateringen!:) Ha det flott videre!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. BEA er en flott opplevelse. :) Ha en flott dag du og. :)

      Slett
  4. Åh, det høres kjekt og litt stress ut, sånn som en god og innholdsrik tur skal være:-) Kos deg videre, gleder meg til å høre mer.

    SvarSlett
  5. Nå ble jeg helt fanget opp i BEA postene dine, Ann Kristin og leser visst langt ut i natten! Det høres så utrolig spennende(og litt skummelt) ut :) Så utrolig hyggelig at du nevnte meg for forfatterene , jeg blir litt starstruck på avstand her jeg nå ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var veldig spennende og gøy å være der. Det eneste som var litt skummelt var når jeg måtte veie koffertene mine på flyplassen, de var begge overvektige så jeg måtte ta ut en bunke bøker og presse dem ned i sekken i steden. Fikk noen rare blikk og kommentarer fra både drosjesjåføren og innsjekkingspersonalet på flyplassen om antallet bøker. Tingen var at jeg fikk med meg færre bøker enn i fjor, de var bare tyngre. Jaja. :)

      Selvfølgelig nevnte jeg deg og omtalen den. Men jeg husket feil og sa den var på norsk. Spesielt Tosca Lee ble veldig glad for å høre om deg og var den som overraskelsen å sende til deg. :) Hvis du sender meg adressen din i en e-post skal jeg sende den avgårde i løpet av uka. :)

      Slett
    2. Det er nesten så man må vurdere å kaste klærne etterhvert som man bruker dem de dagene og pakke ned bøker på veien hjem isteden for da ;)

      Adressen skal jeg få til å sende ganske raskt :) Det er ikke fritt for at jeg er litt nysgjerrig :D

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...