tirsdag 1. mai 2012

Topp 10 bøker du ønsker å se som filmer

The Broke and the Bookish har hver tirsdag en Top Ten-liste, en ukentlig topp 10-liste med et boklig tema. Denne uken er temaet Topp 10 bøker du ønsker å se som filmer.

 01. Godmother: the Secret Cinderella Story av Carolyn Turgeon
- Mens jeg leste boka tenkte jeg faktisk at den kunne blitt en flott film med rett regissør, manusforfatter etc.  fordi den er så visuelt skrevet, i tillegg til å være en velskreven bok. :)

02. Rampant av Diana Peterfreund
- Morderiske enhjørninger!

03. Journal 64 - Jussi Adler-Olsen
- Egentlig alle Avdelig Q-bøkene. De er solide krimfortellinger med minneverdige karakterer, også har jeg bare veldig lyst til å se Carl Mørch (i mitt hode er han en slags kryss mellom Marvin den manisk depressive androiden og Poirot).

04. Five Flavors of Dumb av Antony John
- God historie (gav meg lyst til å lese musiker-biografier, noe som aldri har skjedd før), interessante og sympatiske (for det meste) karakterer, og et spennende soundtrack.

05. The Language of Flowers av Vanessa Diffenbaugh
- Trenger denne å forklares?

06. Ære og avmakt: Historien om Ingeborg Los av Arne Martin Larsen
- Historien om Ingeborg er både trist og sterk, og så absolutt ikke en som burde glemmes igjen. Kan bli en flott dokumentar.

07. The Disreputable History of Frankie Landau-Banks av E. Lockhart
-  Tøff og intelligent jente, internatskole, smarte practical jokes og et lite mysterium?

08. Au Revoir, Crazy European Chick - Joe Schreiber
-Som jeg har sagt før: Dette er James Bond for tenåringer hvor James Bond ikke har snøring på hva som foregår og Ms. Moneypenny har tatt over showet. Veldig morsom og full av action.

09. Daughter of Smoke and Bone - Laini Taylor
- Se #5. :)

10. Jada, jada, jada! - Bjørn Ingvaldsen
-  Denne boka kan bli en skikkelig morsom sommerfilm med alle sprellene til den gale bestemoren og den noe motvillige Elias.

6 kommentarer:

  1. Mange ukjente bøker her, noen må jeg sjekke ut. Ser jeg kunne hatt journal 64 og mørk engel på min liste også...
    Ha en fin kveld:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så flott at du fant noe nytt og interessant. :)

      Ha en fin kveld du og. :)

      Slett
  2. I am glad you have pictures-I can't read the words, but Five Flavors of Dumb and The Disreputable History of Frankie Landau Banks are great picks!

    SvarSlett
    Svar
    1. Pictures always help. :)

      I'd love to see Five Flavors and Disreputable History as movies. With the right director etc they could make an easy translation into movies.

      Slett
  3. Her var det mye jeg var enig med deg i! Jeg kan for eksempel tenke meg at alle Jussi Adler-Olsens bøker hadde vært fine som film og Blomstenes hemmelige liv ville vært kjempefin! Men den jeg aller mest kunne tenkt meg å se er Daughter of Smoke and Bone. Det var en fantastisk bok og jeg kan nesten ikke vente på fortsettelsen! (Og tenk deg de vakre englene og kimærene på film!) :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hvis Daughter of Smoke and Bone hadde fått en regissør av Peter Jackson-kaliber ville det blitt en fantastisk film. Åh, som jeg gleder meg til fortsettelsen! :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...