søndag 6. mai 2012

Smakebit på søndag: Revived

Den ukentlige utfordingen hos Flukten fra virkeligheten: del ett par setninger fra en bok du leser nå på bloggen din.

Denne ukas smakebit kommer fra Cat Patricks Revived, en science-fiction roman om et stoff som kan vekke mennesker fra døde. Jeg er ca halvveis i boka og så langt har det vært mer kjærlighet med en dash science-fiction enn omvendt som sammendraget lovet.

Sitatet er fra side 80:

"I believe that the protocol is to watch and wait," Cassie continues. "A team is monitoring Nora now. If she forgets it and moves on, then we will too."

"And what if she doesn't?" I ask.

"Who knows what he'll do at this point?" Mason mutters. Cassie shoots him a surprised look, which softens his tone.

"Whatever happens, we'll deal with it," he says in a way that makes me feel like he's talking to himself more than to me or Cassie.

Boktraileren til Revived:


11 kommentarer:

  1. Boken virket veldig spennende når jeg så på traileren,blir spennende å høre hva du syntes om den. Tusen takk for smakebiten:-)

    Ha en fin dag:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Boka er fin, men så langt er den ikke helt lik trailere. Får se hvordan det går videre. :)

      Ha en fin dag du og. :)

      Slett
  2. Denne har jeg vært veldig nysgjerrig på - men jeg tror jeg venter til jeg har hørt hva du syns.

    God søndag, Ann Kristin :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Boka er fin den, men siden jeg følte at jeg ble lovt noe annet enn jeg har fått er jeg litt skuffa. Forhåpentligvis endrer det seg i andre halvdel av boka.

      God søndag til deg og, Silje. :)

      Slett
  3. En fin smakebit! Dette hørtes ut som en bok for meg selv om det var mer kjærlighet enn science fiction. Jeg falt for Den tidsreisendes kvinne, som også er en blanding av kjærlighet og sci fi.
    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  4. Denne var ny for meg. Takk for smakebiten! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Noe av det beste med Smakebit... er alle de nye bøkene man oppdager. :)

      Slett
  5. Cat Patricks bøker er jeg veldig nysgjerrig på. Revived og Forgotten står på min ønskeliste. Det er litt synd at markedsføringen er misvisende, både for bokens historie og leserne.

    SvarSlett
    Svar
    1. Cat Patrick er en flink forfatter, det var bare at jeg ble forespeilet noe annet enn jeg fikk av forlagets reklameavdeling. Misvisende markedsføring irriterer meg grønn. Bøkene kan være gode de, men går du inn med forventning om en type historie og får noe annet skal det en del til for at du ikke blir skuffet. Kanskje misvisende markedsføring kunne vært et tema for en Misfornøyd Mandag en gang?

      Slett
  6. Takk for smakebiten:) Måtte stoppe opp å tenke på hva jeg ville gjort hvis jeg hadde det stoffet, kanskje like bra jeg ikke har det, hehe:)Jeg hadde vekt nesten alle døde opp, jorden hadde gådd under av overbefolkning:) Men sukke så deilig det ville hvert å se igjen noen av sine kjære:) Ha en flott søndagskveld:)

    SvarSlett
  7. Takk for fin smakebit - det er godt å se hva man ikke ønsker å lese også ;)
    Kos deg videre du :)
    Ønsker deg en glad dag!!
    Pia xx

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...