søndag 13. mai 2012

En smakebit på søndag: The Tales of Beedle the Bard

Den ukentlige utfordingen hos Flukten fra virkeligheten: del ett par setninger fra en bok du leser nå på bloggen din.

Denne ukas smakebit kommer fra s. 81 i The Tales of Beedle the Bard av J.K. Rowling. Mer nøyaktig, Professor Dumbledores notater til Babbitty Rabbitty and her Cackling Stump.

Although it has never been proven that Lisette was an Animagus who managed to squeeze through the bars of her cell window, a large white rabbit was subsequently seen crossing the English Channel in a cauldron with a sail fitted to it, and a similar rabbit later became the trusted advisor at the court of King Henry VI. (3)

(3) This may have contributed to that Muggle King's reputation for mental instability.

14 kommentarer:

  1. Tusen takk for smakebiten:-) Har enda tilgode å lese noe av forfatteren... Ha en fin dag:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kan så absolutt anbefale Harry Potter-bøkene. :)

      Slett
  2. Husker jeg koste meg med å lese Harry Potter bøkene for ungene, vi benket oss sammen i sengen og leste til sent på kveld - magiske stunder :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, Harry Potter-bøkene har en egen magi. :)

      Slett
  3. Takk for smakebiten:) Har heller ikke lest noe av forfatteren, men er spent på voksenboken hun kommer med:)Ha en flott søndag:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Den nye boka Rowling gleder jeg meg veldig til. :) Ha en fin søndag. :)

      Slett
  4. Nå blir jeg litt flau - jeg har denne i hylla, men har ikke fått lest den ennå.... og jeg som er så glad i Harry Potter!

    God søndag, Ann Kristin :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. jeg har hatt boka stående på hylla siden den kom ut uten å lese selv, så du er ikke alene i flauheten. :)

      Den var forfriskende lesning etter Revived.

      God søndag til deg og, Silje. :)

      Slett
  5. Denne står høyt på ønskelista...

    SvarSlett
    Svar
    1. Den er er fin, likte spesielt kommentarene etter historiene.

      Slett
  6. ÅÅh, denne må jeg få med meg! Blir spennende å se hvordan det blir å lese en Rowling-bok som ikke handler om Harry Potter. Regner med at hun har skrivekunsten i orden uansett :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Skrivekunsten er veldig i orden. :)

      Slett
  7. Herlig smakebit fra ei herlig bok!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...