søndag 20. mai 2012

En smakebit på søndag: Harry Potter and the Chamber of Secrets

Den ukentlige utfordingen hos Flukten fra virkeligheten: del ett par setninger fra en bok du leser nå på bloggen din.

Jeg er på ett Harry Potter-kick for tiden, så det blir et sitat fra Harry Potters verden denne uken og.

Then he turned  to look at Ron, who was watching him almost nervously, as though waiting for his opinion.

"It's a bit small," said Ron quickly. "Not like that room you had with the Muggles. And I'm right underneath the ghoul in the attic; he's always banging on the pipes and groaning...."

But Harry, grinning widely, said, "This is the best house I've ever been in."

Ron's ears went pink.

Er det noen andre som har lyst til å flytte til The Burrow?

26 kommentarer:

  1. Herlig sitat! Tenk at jeg fortsatt ikke har lest HP-bøkene. Der har jeg mye å se frem til.

    SvarSlett
    Svar
    1. Mari, nå må jeg innrømme at jeg ble litt sjokkert. ;)

      Du har syv fantastiske bøker å se fram til.

      Slett
  2. Jeg har lest denne, men har fortsatt mange HP - bøker igjen. Det er jeg glad for!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har mistet oversikten på hvor mange ganger jeg har lest HP-bøkene, men det er like spennende hver gang. :) Du får kose deg med dem.

      Slett
  3. Takk for smakebiten:) Har bare sett HP på film, ikke lest bøkene:) Skal kaste meg over de en gang:) Ha en strålende fin søndag:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Bøkene er noe for seg selv, anbefales på det varmeste. Håper du koser deg med dem. :)

      Slett
  4. Tusen takk for smakebiten:-) Har aldri lest en HP bok, men har noen liggende etter barna. Har sett noen HP filmer men ikke alle. Skulle nok fåt tak i det jeg mangler både av bøker og filmer.... til stor glede for både meg og barna tenker jeg. Ha en fin Søndag:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Du har noe å glede deg til. Harry Potter-bøkene er helt fantastiske. :)

      Ha en fin søndag du og. :)

      Slett
  5. Ja, jeg vil gjerne flytte inn! :D
    Hørte de engelske lydbøkene for ikke så lenge siden, men nå fikk jeg lyst på en ny reprise gitt! Men først skal jeg se filmene har jeg planlagt, jeg har bare sett nr. 1, 2, 4 og siste halvdel av den siste tidligere, så har litt å ta igjen der. ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hvilken leser hadde du på lydbøkene? Har hørt gode ting om både den britiske og amerikanske.

      Du får kose deg med filmene og gjenlesingen av bøkene. :)

      Slett
  6. Ja, jeg vil også flytte inn! Nå fikk jeg lyst til å gjenlese HP enda en gang :-D

    SvarSlett
    Svar
    1. Med så mange som har lyst til å lese Harry Potter kunne vi nesten hatt en felleslesing av hele serien. :)

      Slett
  7. Det har blitt noen Harry Potter bøker både på norsk og engelsk. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har lest dem, men det er mer enn to :-) Ha en riktig fin søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er noe med de bøkene som gjør at man kan lese dem om og om igjen. :) Ha en flott søndag du og. :)

      Slett
  8. Jeg lå ikke i kø for å få den engelske utgaven da den siste boken kom, men det var ikke langt unna. Hadde jeg hatt barn, ville jeg nok ha brukt dem som en unnskyldning, gitt. Regner med å lese dem om igjen en mørk og kjedelig høst, ja.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg jobbet i bokhandel da de to siste bøkene kom ut, sjefen hadde stor moro av meg da bøkene kom inn i butikken og vi ikke fikk lov å åpne eskene før Dagen. :)

      Slett
  9. Då Harry kom til Ronnys hus for første gong? Kjempefin scene og nydelig smakebit. Tusen takk! Ha ein fin søndag vidare. =)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, en av favorittscenene mine i hele serien. :) Ha en fin søndag videre du og. :)

      Slett
  10. Harry Potter kan leses igjen og igjen og igjen og igjen. En absolutt favoritt hos meg. Tusen takk for smakebiten! Ha en fortsatt fin søndag. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt enig! Ha en fin søndag videre du og. :)

      Slett
  11. Harry Potter er aldri feil :) Tusen takk for titten hos meg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Heh, kanskje Harry Potter er svaret isteden for 42? ;)

      Slett
  12. Harry Potter-bøkene er helt geniale!
    Jeg har lest alle sammen, men etter smakebiten din å dømme skulle jeg kanskje lese dem på engelsk også :)

    Takk for kommentar hos meg, jeg har også lest Drømmehjerte av Samartin som var en bra bok uten at den falt helt i smak.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, helt enig. De er noe helt for seg selv. :)
      Kan så absolutt anbefale å lese bøkene på engelsk. :)

      Slett
  13. Det får bli HP-reprise på meg også den dagen jeg endelig kan pakke ut biblioteket mitt! Akkurat nå befinner nesten alle bøkene mine, inkludert Harry Potter, seg i pappesker på loftet... :/

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har over halve biblioteket mitt på lager, det er så mange bøker jeg har lyst til å lese om igjen men må vente på. :(

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...