torsdag 17. mai 2012

Boktema hos Anette: To/tre bøker jeg ville tatt med til en øde øy


Denne uken er boktema hos Anettes bokboble hvilke to eller tre bøker du ville tatt med deg til en øde øy.




Anette nevnte ingenting om vektbegrensninger så jeg jukser litt: jeg limer sammen alle Harry Potter-bøkene til en bok. Kanskje litt uhåndterlig å holde når man leser, men det går greit. ;)





 Jeg har gledet meg til Bitterblue så lenge at jeg ikke kan legge den igjen hjemme.

Eight years after Graceling, Bitterblue is now queen of Monsea. But the influence of her father, a violent psychopath with mind-altering abilities, lives on. Her advisors, who have run things since Leck died, believe in a forward-thinking plan: Pardon all who committed terrible acts under Leck’s reign, and forget anything bad ever happened. But when Bitterblue begins sneaking outside the castle—disguised and alone—to walk the streets of her own city, she starts realizing that the kingdom has been under the thirty-five-year spell of a madman, and the only way to move forward is to revisit the past.

Two thieves, who only steal what has already been stolen, change her life forever. They hold a key to the truth of Leck’s reign. And one of them, with an extreme skill called a Grace that he hasn’t yet identified, holds a key to her heart
.



Litt kjærlighet til avveksling fra all spenningen er greit å ha med. :)

Sebastian Ballister, the notorious Marquess of Dain, is big, bad, and dangerous to know. No respectable woman would have anything to do with the "Band and Blight of the Ballisters" - and he wants nothing to do with respectable women. He's determined to continue doing what he does best - sin and sin again - and all that's going swimmingly, thank you... until the day a shop door opens and she walks in.


Jessica Trent is a determined young woman, and she's going to drag her imbecile brother off the road to ruin, no matter what it takes. If saving him - and with him, her family and future - means taking on the devil himself, she won't back down. The trouble is, the devil in question is so shockingly irresistible, and the person who needs the most saving is - herself.

6 kommentarer:

  1. Fin liste du har ordnet deg:) Ikke dumt å ta med en boks da:) Bitterblue har jeg hørt om litt tidligere, er litt nyskjerrig på den:) Ha en flott helg:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Harry Potter må holdes samlet. :)

      Hvis du er interessert i å lese Bitterblue, anbefaler jeg å lese Graceling og Fire først får å få med bakhistorien. :)

      Slett
  2. Fin liste:-) Har ikke lest noen av disse ennå, smart idè med Harry Potter bøkene;-) Ellers så ble jeg nysgjerrig på Bitterblue jeg også.
    Ha en fin helg:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Må være litt kreativ noen ganger. ;)

      Kan anbefale bøkene til Kristin Cashore, hun er en fantastisk forfatter.

      Ha en fin helg du og. :)

      Slett
  3. He he, så fantastisk bra innlegg! Å lime sammen bøker er jo helt genialt, selvfølgelig er det lov å være kreativ :D God helg, og klem fra Anette :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Harry Potter er verd litt lim. ;)

      God helg til deg og. :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...