torsdag 31. mai 2012

Boktema hos Anette: Boken som ville blitt den perfekte film/tv-serie


Denne uken er boktema hos Anettes bokboble "Boken som ville blitt den perfekte film/tv-serie". Det er som Anette skriver mange bøker som kunne blitt flotte tv-serier eller filmer (med rette menneskene bak og foran kamera, sevfølgelig). Jeg har valgt en av favorittseriene mine: The Body Finder av Kimberly Derting.


Serien handler om 16 år gamle Violet Ambrose som kan se, lukte, føle og høre ekko fra døde som ikke har funnet fred. Her er det spenning, paranormale evner, interessante bikarakterer, humor og litt romantikk (med en snill og ærlig gutt!). Også hadde vært forfriskende å se en funksjonell familie som er glade i, stoler på og tar seg av hverandre uten baktanker på tv'en/kinolerretet. :)

17 kommentarer:

  1. Har hørt om men ikke lest, det er dette som er så kjekt med disse spaltene for vi oppdager nye bøker hele tiden.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er det beste med disse meme'ene, man finner så mange nye, interessante bøker å lese. :)

      Slett
  2. Å, så spennande det høyres ut. Eg er einig, det kunne blitt ein film ut av dette. =)

    SvarSlett
    Svar
    1. Bøkene er skikkelig spennende. :)

      Slett
  3. Det var en helt ukjent serie for meg. Men det hørtes ut som bøker jeg ville likt så jeg skal se nærmere på dem :-) Takk for tips!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så flott! Da håpr jeg du liker dem. :)

      Slett
  4. Uh,det ville blitt en serie jeg ville ha sett på hvis den ble til en tvserie eller noe:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Med de rette folka involvert kunne dette blitt en skikkelig god serie. :)

      Slett
  5. Jeg har ikke lest disse (ennå ;-)), men utfra beskrivelsen så ville det vært en TV - serie jeg absolutt ville fulgt med på.

    SvarSlett
    Svar
    1. De anbefales å leses med en gang. ;)

      Slett
  6. Jeg har lest den første boken og jeg likte den veldig godt! Nå kjenner jeg lysten kom over meg til å kjøpe de to neste bøkene også :)

    SvarSlett
    Svar
    1. De to neste blir bedre og mer involvert så du kan glede deg. :)

      Slett
  7. Flott valg....ble nysgjerrig på bøkene og jeg hadde nok sett den på kino eller som tvserie:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tror de kunne ha gjort det bra både på tv og i kinosalen. :)

      Slett
  8. Enig med deg: det hadde vært helt greit om man kunne sett en funksjonell familie, at folkene er greie mot hverandre osv. Fikk lyst til å lese!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så flott! Og ja, funksjonelle og snille familier er ikke akkurat i overtall på tv, kino eller i bøker (spesielt i YA), vi trenger fler av dem.

      Slett
  9. Hei Ann Kristin! Så flotte bøker du har valgt. Jeg har ikke lest dem selv, men ut fra det du skriver tror jeg det hadde blitt supre filmer :)Tror jammen jeg må lese disse bøkene etter hvert :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...