søndag 29. april 2012

Ukens smakebit: The Last Echo


Den ukentlige utfordingen hos Flukten fra virkeligheten: del ett par setninger fra en bok du leser nå på bloggen din.


Smakebiten denne uka kommer fra The Last Echo, den tredje boka Kimberly Dertings utrolig spennende Body Finder-serie. The Last Echo er, som de to forrige bøkene i serien, veldig vanskelig å legge fra seg, både når spenningen er på topp og i de roligere scenene. Smakebiten er fra side 87-88:

The moment was surreal, as Violet felt immediately detached from everyone around her. It was just her...and the boy. And the echoes - the imprints - that whispered to her.

One a haunting choir of voices, constant and eerie.

Simultaneously, candied apples, sweet and tart, licked across her tongue, making her mouth water. That was another.

And then there were the tattoos. She almost didn't notice what was so unusual about them at first. One seemed to blend with the next - those were the ones that were real, the ones that were visible to everyone, and not just to Violet. But she saw some of them move, shifting and slithering like black vines just beneath the boy's skin. They snaked in and around his permanent tattoos, the ink that would never move or change. They stopped now and then to form a new pattern or shape: interlocking circles, a rose, smokey swirls, a dagger dripping with blood.

18 kommentarer:

  1. Tusen takk for smakebiten, har ikke hørt om bøkene før, så disse skal jeg titte litt nærmere på.

    Ha en fin søndag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Serien er så absolutt verd en titt. Noe av det jeg liker best er at Violet (hovedpersonen) har ett godt og nært forhold til foreldrene sine, de er, i motsetning til i mange ungdomsbøker, en god støtte for Violet.

      Ha en fin søndag. :)

      Slett
  2. Takk for spennende smakebit:) Har ikke hørt om disse bøkene før. Ha en fin søndag:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Bøkene er veldig spennende. Hvis du liker krim med litt overnaturlig kan jeg anbefale dem. :)

      Ha en flott søndag. :)

      Slett
  3. Så flott smakebit. Jeg har ikke hørt om bøkene før, men jeg ble veldig nysgjerrig!

    Ha en riktig fin søndag :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Da håper jeg at du får muligheten til å lese dem for det er veldig bra bøker. :)

      Ha en flott søndag du og. :)

      Slett
  4. Spenende smakebit. Jeg har første boken hjemme, som jeg burde ha startet med for en god stund siden, og jeg gleder meg til å lese den nå som jeg leste denne smakebiten, =)

    Ha en riktig god søndag videre, =)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra! Da håper jeg at du liker boka. :)

      Ha en flott søndag du og. :)

      Slett
  5. Fin smakebit! Virker som en spennende serei!=) en jeg må sjekke ut:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Serien anbefales, en av de bedre ungdomsseriene jeg har lest. :)

      Slett
  6. Spennende smakebit. Jeg har flere ganger holdt på å kjøpe den første boka i serien, men har ikke gjort det ennå. Kanskje snart? ;-)

    Ønsker deg en god søndag, Ann Kristin!

    SvarSlett
    Svar
    1. Dette er så absolutt en serie du burde kikke nærmere på. Velskreven, spennende og med sympatiske og tredimensjonale hovedpersoner. :)

      Ha en fin kveld videre du og, Silje. :)

      Slett
  7. Jeg søkte på bokserien for å lese litt mer om hva den handler om, og det høres veldig interessant ut. Minner meg litt om TV-serien "Fringe", som jeg er stor fan av :)
    Tror jeg skal skrive opp denne serien på huskelisten :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har aldri sett Fringe så jeg vet ikke om bøkene ligner, men serien er veldig god så jeg kan anbefale å prøve den. :)

      Slett
  8. Høres ut som en spennende serie!
    Takk for smakebiten :)

    SvarSlett
  9. Flott smakebit. Har sett denne bokserien omtalt fleire stader. Ser interessant ut.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. :) Serien er så absolutt verd en ekstra titt. :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...