søndag 22. april 2012

Ukens smakebit: Godmother - The Secret Cinderella Story



Den ukentlige utfordingen fra Ladybug: del ett par setninger fra en bok du leser nå på bloggen din.

Ukens smakebit kommer fra Godmother: The Secret Cinderella Story av Carolyn Turgeron, en nyskriving av eventyret om Askepott hvor den gode feen har blitt forvist til vår verden. Denne smakebiten er fra side 124.



There was so much to see, so much that I had never noticed. As a human it took so much work, I thought, to be in the world. Once it had all been spread out before me like a huge feast.


28 kommentarer:

  1. Svar
    1. I'm getting a bit cross-eyed, but I'm pushing through. ;) Thanks for the cheer.

      Slett
  2. Artig når det blir skrevet bøker om kjente figurer fra andre synsvinkler :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg ble nettopp ferdig med boka, nydelig og melankolsk. :)

      Slett
  3. Tusen takk for smakebiten:-) Likte veldig godt coveret også:-) ha en fin dag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Boka passer veldig bra til coveret. Anbefales hvis du liker omskrivinger av eventyr. :)

      Slett
  4. Tusen takk for smakebiten, Ann Kristin! Har du vært med på Deweys readathon? :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg prøvde meg på Dewey igjen. Klarte ikke å holde meg våken hele natta, men fikk med meg det meste. :)

      Slett
  5. Det hørtes ut som en spennende "twist" på en kjent historie, og smakebiten var fin :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Boka er veldig bra. Jeg fikk virkelig sansen for Turgeons skrivestil så det er mulig jeg ser etter de andre bøkene hennes og. :)

      Slett
  6. Bøker om Askepott med omskriven forteljing er kjempebra. Og knallbra smakebit. Ha ein fin søndag. =9

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. :) Ha en flott søndag du og. :)

      Slett
  7. Artig med en ny vri på dette eventyret!
    Takk for smakebiten :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, spesielt når det er godt skrevet. :)

      Slett
  8. Denne skal jeg notere ned, jeg har nemlig planer om å ha eventyrtema på bloggen i løpet av året.

    Fin smakebit!

    SvarSlett
    Svar
    1. Spennende. Kan også anbefale "Ash" av Melinda Lo, også basert på Askepott. :) Bøkene til Zoe Marriott var ikke helt for meg, men de er populære eventyradapsjoner. Har du lest bøkene til Heather Tomlinson?

      Nursery Crimes-bøkene til Jasper Fforde hadde kanskje vært noe for deg. Ikke direkte eventyr-relatert da. :)

      Slett
    2. En til: Snow, Glass, Apples av Neil Gaiman. :)

      Slett
  9. Spennende smakebit - jeg liker gamle historier med ny twist. :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Da kan jeg anbefale denne boka. :)

      Slett
  10. Flott smakebit, denne boken høres spennende ut :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er den, nydelig og melankolsk, men håpefull. :)

      Slett
  11. Høres ut som en morsom bok:) Takk for smakebiten:) Måtte notere den ned. Ha en fin uke!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Da håper jeg du får mulighet til å lese den. :) Ha ei flott uke du og. :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...