fredag 20. april 2012

Fremtidige favoritter #1

Denne uken tenkte jeg å henge meg på Bokelskerinnens spalte Fremtidige favoritter, hvor hun skriver litt om bøker hun ønsker seg, gleder seg til å lese og er spent på.

Her er fire bøker jeg ser fram til å lese denne fredagen:

The Vanishers av Heidi Julavits

Jeg hadde ikke hørt om hverken boka eller forfatteren før et leseeksemplar dukket opp som en overraskelse sammen med en bok jeg hadde bestilt hos Powell.com, men den hørtes ganske interessant ut.

Is the bond between mother and daughter unbreakable, even by death?
    
Julia Severn is a student at an elite institute for psychics. Her mentor, the legendary Madame Ackermann, afflicted by jealousy, refuses to pass the torch to her young disciple. Instead, she subjects Julia to the humiliation of reliving her mother's suicide when Julia was an infant. As the two lock horns, and Julia gains power, Madame Ackermann launches a desperate psychic attack that leaves Julia the victim of a crippling ailment.
    
Julia retreats to a faceless job in Manhattan. But others have noted Julia's emerging gifts, and soon she's recruited to track down an elusive missing person—a controversial artist who might have a connection to her mother. As Julia sifts through ghosts and astral clues, everything she thought she knew of her mother is called into question, and she discovers that her ability to know the minds of others—including her own—goes far deeper than she ever imagined.
    
As powerful and gripping as all of Julavits's acclaimed novels, The Vanishers is a stunning meditation on grief, female rivalry, and the furious power of a daughter's love.



Struck av Jennifer Bosworth

Å være hekta på lynnedslag hørtes ganske orginalt ut, og med håp i bok-hjertet om at det er minst mulig klisjéer a la insta-love etc. i historien, så jeg gleder meg til å se hvordan boka klarer seg mot andre dystopiske romaner jeg har lest.


Mia Price is a lightning addict. She's survived countless strikes, but her craving to connect to the energy in storms endangers her life and the lives of those around her.

Los Angeles, where lightning rarely strikes, is one of the few places Mia feels safe from her addiction. But when an earthquake devastates the city, her haven is transformed into a minefield of chaos and danger. The beaches become massive tent cities. Downtown is a crumbling wasteland, where a traveling party moves to a different empty building each night, the revelers drawn to the destruction by a force they cannot deny. Two warring cults rise to power, and both see Mia as the key to their opposing doomsday prophecies. They believe she has a connection to the freak electrical storm that caused the quake, and to the far more devastating storm that is yet to come.

Mia wants to trust the enigmatic and alluring Jeremy when he promises to protect her, but she fears he isn't who he claims to be. In the end, the passion and power that brought them together could be their downfall. When the final disaster strikes, Mia must risk unleashing the full horror of her strength to save the people she loves, or lose everything.



The Last Echo av Kimberly Derting

Body Finder-bøkene er en av favorittseriene mine så denne boka ventes spent på.


In the end, all that's left is an echo...

Violet kept her morbid ability to sense dead bodies a secret from everyone except her family and her childhood-best-friend-turned-boyfriend, Jay Heaton. That is until forensic psychologist Sara Priest discovered Violet's talent and invited her to use her gift to track down murderers. Now, as she works with an eclectic group of individuals—including mysterious and dangerously attractive Rafe—it's Violet's job to help those who have been murdered by bringing their killers to justice. When Violet discovers the body of a college girl killed by "the girlfriend collector" she is determined to solve the case. But now the serial killer is on the lookout for a new "relationship" and Violet may have caught his eye....




Revived av Cat Patrick

Også litt science-fiction. :)


As a little girl, Daisy Appleby was killed in a school bus crash. Moments after the accident, she was brought back to life.

A secret government agency has developed a drug called Revive that can bring people back from the dead, and Daisy Appleby, a test subject, has been Revived five times in fifteen years. Daisy takes extraordinary risks, knowing that she can beat death, but each new death also means a new name, a new city, and a new life. When she meets Matt McKean, Daisy begins to question the moral implications of Revive, and as she discovers the agency’s true goals, she realizes she’s at the center of something much larger—and more sinister—than she ever imagined.


Har du noen bøker du gleder deg ekstra til?

12 kommentarer:

  1. Likte godt coveret på den øverste og den andre der virker interessant. Tusen takk for fine boktips! Ha en fin dag:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er mange flotte cover ute og går for tida. :)

      Slett
  2. Eg veit ikkje om eg har høyrt om ei av desse bøkene, men i såfall må det vere den andre. Eg trur eg hugsar coveret i frå ein annan bokblogg. Den ser skikkelig spennande ut. Ha ein knallfin dag vidare og ei fin helg!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Struck har vært omtalt på noen blogger, det var sånn jeg hørte om den. Ha ei flott helg du og. :)

      Slett
  3. The Vanishers, har skikkelig fint bokomslag og boken høres spennende ut også:)Fin liste:) Ha en fin lørdag:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Omslaget er så friskt og fint. Boka er litt annerledes enn jeg trodde basert på sammendraget, mer som litterær paranormal enn rein paranormal.

      Ha en flott lørdag du og. :)

      Slett
  4. The Vanishers høres veldig spennende ut! Jeg har ikke lest den forrige boka til denne forfatteren (Forgotten???), men det ser jo ut til at hun skriver enkeltbøker, og da gjør det ingenting :-)

    Jeg fikk forresten Five Flavors of Dumb i går :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har aldri lest noe av henne før, men med alle seriene som er ut og går er det ganske herlig med enkeltstående bøker i blandt. :)

      Hurra! Da håper jeg du liker boka. :D

      Slett
    2. Jeg har surret - jeg tenkte egentlig på Revived - den virker spennende, og forfatteren har tidligere gitt ut Forgotten. The Vanishers frister også, altså :-)

      Slett
    3. Lett å bli litt surrete med så mange titler. :)

      Slett
  5. Her var det mange spennende bøker. "Struck" har jeg lyst til å lese også, de andre kjenner jeg ikke så godt til :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kimberly Dertings Body Finder-serie kan jeg anbefale, veldig gode paranormale ungdomsbøker. :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...