søndag 1. januar 2012

Smakebit på søndag: Cinder


Den ukentlige utfordingen fra Ladybug: del ett par setninger fra en bok du leser nå på bloggen din.

Ukens smakebit kommer fra Cinder av Marissa Meyer (s. 3), en science fiction nyskriving av eventyret om Askepott hvor Askepott er en cyborg.


 Tossing the screwdriver onto the table, Cinder gripped her heel and yanked the foot from its socket. A single spark singed her fingertips and she jerked away, leaving the foot to dangle from a tangle of red and yellow wires. She slumped back with a relieved groan. A sense of release hovered at the end of those wires - freedom.

7 kommentarer:

  1. Dette virker som en veldig spennende vri på Askepott. Gleder meg til å lese omtalen din.Har du forhåndsbestilt den siden du har den allerede nå?

    God nytt år, Ann Kristin!

    SvarSlett
  2. Godt Nytt År!

    Jeg hadde ikke hørt om denne boken før, men den havnet rett på skal lese listen min! :-)

    SvarSlett
  3. @Sigrid: Ja, denne tolkningen er litt annerledes. ;)

    @Silje: Så langt er boka veldig bra, håper den holder seg slik videre. Den var forhandsbestilt, heldigvis. Godt nytt år! :)

    @AstridTerese: Godt nytt år! Boka er veldig bra så langt. Den frisk samtidig som den holder seg til den opprinnelige historien. :)

    SvarSlett
  4. Denne boken har jeg så utrolig lyst til å få lese i løpet av 2012 :) Har hørt den skal være veldig bra! Tusen takk for smakebiten Ann Kristin.

    Riktig godt nytt år! Håper du har hatt en fin juleferie forresten.

    SvarSlett
  5. Play.com, og av og til Bookdepository, sender ofte ut bøkene noen dager før release. Jeg fikk samme bok i posten i helgen og jeg hadde også forhåndsbestilt.

    Godt nyttår Ann Kristin. Håper du får mange fine leseopplevelser.

    SvarSlett
  6. Godt nytt år Elin, håper du får et flott leseår. :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...