søndag 4. desember 2011

Ukens smakebit: Midtvintermørke

Den ukentlige utfordingen fra Ladybug: del ett par setninger fra en bok du leser nå på bloggen din.

Ukens smakebit kommer fra Midtvintermørke av Anita Berglund, s. 27:

Biltransportskipet gled fortsatt forbi. Ved synet av den svære veggen følte han seg et øyeblikk liten. Ubetydelig. Han hatet den følelsen.

Så hørte han en uventet lyd. Et piff. Nesten som et dempet klapp. I samme øyeblikk som hjernen hans registrerte kilden til lyden, kjente han en brennende smerte i ryggen. Han prøvde fortvilet å holde seg oppreist, men knærne knakk sammen under ham.

11 kommentarer:

  1. Smakebiten din gjorde meg nysgjerrig. Jeg vet ikke noe om boka eller forfatteren fra før av, så nå må jeg ut på en liten oppdagelsesferd ser jeg. Kanskje blir den satt på leselisten min etter hvert. :)

    SvarSlett
  2. Så bra! Forfatteren var ukjent for meg og, men vaskeseddelen var så spennende at jeg bare måtte låne boka. :)

    SvarSlett
  3. Denne boken var helt ny for meg, jeg får følelsen av at dette er en krim. Kan det stemme?

    SvarSlett
  4. Spennende smakebit. Jeg har verken hørt om boka eller forfatteren, nå ble jeg nysgjerrig :-)

    SvarSlett
  5. @Mari: Ja, det er ny norsk krim. Så langt er det ganske typisk nordisk krim.

    @Silje: Hun var ny for meg og. Det blir interessant å se om hun er en forfotter å følge videre. :)

    SvarSlett
  6. Så spennende! Denne boken må jeg titte nærmere på :)

    SvarSlett
  7. Veldig spennande smakebit. Denne hamna straks på bestillingslista mi på Bergen off. bibliotek :-)

    SvarSlett
  8. @Anette: Boka har både intelligente politifolk, spenning og familiehemmeligheter. :)

    @Elin: Spennende bok så langt. :)

    @Eva: Da håper jeg boka faller i smak. :)

    SvarSlett
  9. Spennende smakebit! Og tusen takk for titten hos meg på søndag ;)

    SvarSlett
  10. Spennende med ny krim! Blir artig å høre om den fortsetter å være god!

    Ha en flott torsdag! :-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...