tirsdag 20. desember 2011

Topp 10 oppfølgere jeg venter på

The Broke and the Bookish har hver tirsdag en Top Ten-liste, en ukentlig topp 10-liste med et boklig tema. Denne uken har jeg valgt å ta samme liste som Julie og Silje: Topp 10 oppfølgere jeg venter på.


01. Bitterblue av Kristin Cashore
Kristin Cashore skriver fantastiske og fasinerende kvinner i en fantastisk og fasinerende verden. Denne har jeg gått å ventet på en stund.

02. The Crimson Crown av Cinda Williams Chima
Jeg forelsket meg helt i denne serien i høst. Det eneste jeg ikke likte er at jeg må vente helt til neste høst før bok 4 kommer. *sukk*

03. Insurgent av Veronica Roth
Etter en drivende god start i Divergent gleder jeg meg til å se hva som skjer med Tris og resten.

04. Daughter of Smoke and Bones #2 av Laini Taylor
Bok nummer 1 slo klørne i meg og har ikke helt sluppet taket ennå. Skikkelig bokforelskelse, med andre ord, så september kan godt komme snart. I mens skal jeg kose meg med Lips Touch Three Times og Blackbringer.

05. Mara Dyer #2 av Michelle Hodkin
I begynnelsen av boka var jeg ikke helt sikker på hva jeg syntes, men historien, med sin uforutsigbarhet og spenning, grep fort tak. Da jeg kom til siste side måtte jeg dobbeltsjekke for å være sikker på at det ikke manglet noen sider.

06. Journal 64 av Jussi Adler-Olsen
Jussi Adler-Olsen er en av favorittene forfatterene mine så denne står høyt på leselista for neste år.

07. The Last Echo av Kimberly Derting
Jeg har virkelig sansen for hvordan familien til Violet og hennes forhold til dem er skrevet, og Desires of the Dead hadde en slutt som lovet en ganske stor endring i livet til Violet.

08. The Forgetting Curve av Angie Smibert
Memento Nora hadde en ny vri på et dystopisk samfunn ("frivillig" hukommelsestap), og jeg er spent på å se hvordan Angie Smibert klarer å holde på spenningen fra bok 1.

09. Crown of Embers av Rae Carson
Mer om en spennende ny verden og en heltinne som ikke er A4? :-D

10. Feedback av Robison Wells
Nå står det ikke en utgivelsesdato for denne, men det er lov å håpe, ikke sant?

5 kommentarer:

  1. Ser ut som en bra liste. Har ikke lest noen av dem. Men eier både Divergent og Kristin Cashore sin første bok :) Graceling. Så må få lest dem snart :)

    SvarSlett
  2. Stort sett alle bøkene er på min liste også, spesielt Bitterblue :D

    SvarSlett
  3. Jeg har kun lest Jussi Adler-Olsen sine bøker på denne listen, og er helt enig med deg der. Ellers står vel Divergent og Daughter of Smoke and Bones øverst på listen av disse. Den siste har jeg planer om å lese på norsk så snart den kommer over nyttår.

    SvarSlett
  4. Spennende liste, jeg ser at vi har noen felles bøker vi venter på :-)

    SvarSlett
  5. @MoonStar: Kan anbefale begge de bøkene!

    @Maria: Gleder meg så veldig til Bitterblue, må kanskje lese Graceling og Fire om igjen som forberedelse. ;)

    @Silje: Du har noe å glede deg til!

    @Siljeblomst: Det har vi. Det blir spennende å se om de lever opp til forventningene. :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...