onsdag 28. desember 2011

Lesemål for 2012

Jeg ble med på noen leseutfordringer i år, men det ble vanskelig å gjennomføre alle sammen så for neste år skal jeg sette lesemål isteden.
  • Lese minst en bok i uka. Dette burde gå bra siden jeg har klart å lese rundt 100 bøker i år.
  • Bokkjøp-stopp. Forhåndsbestile bøker og eventuelle leseeksemplar telles ikke med her.
  • I forbindelse med bokkjøp-stoppen skal jeg få gjort skikkelig innhugg i ventehaugen. Endelig. :)
  • Bli flinkere til å skrive omtale av bøkene jeg leser. Det ble litt stopp på det i høst pga bytting av jobb og flytting, men nå som ting er kommet mer i orden burde dette enklere.
  • Lese minst en bok av Charles Dickens i forbindelse med jubileet hans.
  • Prøve å lese en faglitterær bok i måneden. Under her teller alt som ikke er skjønnlitteratur.
  • Fortsette å prøve ut nye forfattere og sjangere.
  • Lese flere bøker som kommer fra andre land enn Norge, England eller USA.
  • Delta i Lines lesesirkel 2012
Så får vi se hvordan dette går. :)

6 kommentarer:

  1. Flotte lesemål du har satt deg:-)) Skulle visst hatt kjøpestopp jeg også, men har gjort avtale med meg selv om å ikke å kjøpe så veldig mange neste år. Ha en fin romjul:-))

    SvarSlett
  2. Jeg vurderte å ha "begrenset bokkjøp", men fant ut at det ble for vagt. Jeg er nok for svak når det kommer til bokkjøp til det. :)

    Ha ei flott romjul du og. :)

    SvarSlett
  3. Flotte mål, Ann Kristin. Jeg har noen av de samme som deg; både antall bøker,lesesirkel og Dickens :-)

    Jeg må si at jeg er veldig imponert over at du skal ha full kjøpestopp neste år! Jeg gir meg lov til å kjøpe 2 bøker i måneden (og det blir tøft nok...)Jeg skal heie på deg!

    Gleder meg forresten til å lese flere bokomtaler, og til å følge deg videre i 2012.

    Romjulsklem fra Silje

    SvarSlett
  4. Jeg ble inspirert av lista di. :)

    Av erfaring blir det vanskeligere for meg å skli ut med bokkjøp hvis jeg stopper helt enn hvis jeg begrenser antallet. Men vanskelig blir det nok. Vi får heie på hverandre. :)

    Jeg ser fram til å skrive flere omtaler. De skaper ofte samtaler om bøkene og det er noe av morsomste jeg vet.

    Sender romjulsklemmer tilbake. :)

    SvarSlett
  5. Gode mål å sette seg! Jeg må prøve å lese flere bøker fra bokhyllen og kjøpe mindre bøker, hehe. Tror det er felles for alle oss bokelskere :)

    SvarSlett
  6. Ja, det er nok en felles ting for bokelskere at vi kjøper flere bøker enn vi får lest i perioder. :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...