søndag 6. november 2011

Ukens smakebit: Ja, da så!

Den ukentlige utfordingen fra Ladybug: del ett par setninger fra en bok du leser nå på bloggen din.

Ukens smakebit kommer fra Ja, da så! av Bjørn Ingvaldsen, s. 159:

Langsomt klarte pappa å lirke klørne til Tassy ut av hodebunnen, og kom seg løs. Han blødde ganske mye. Like langsomt kom mamma seg ut av bilen, stirret på den døde hanen på panseret og juletreet under bilen. Så kikket de på hverandre, og skulle nok til å spørre hva det var som foregikk. Det slapp de å gjøre, for bestemor stakk hodet ut av garasjeporten og sa "God jul". Da besvimte pappa, og mamma satte seg inn i bilen igjen og begynte å dunke hodet mot rattet slik at det tutet og tutet i hornet. 

Nå hadde de i hvertfall sett at det var sant, det jeg sa, da jeg ringte til dem. Bestemor var kommet på julebesøk.

11 kommentarer:

  1. Disse bøkene er fine (det er vel fire?). Bjørn Ingvaldsen har en fin humor, som jeg falt for da jeg leste disse bøkene :-)

    SvarSlett
  2. @Astrid Terese: Ja, dette er samleutgaven av de fire bøkene om Elias' forferdelige bestemor. Ingvaldsens humor er bare herlig. :)

    @Silje: Jeg har sitti å ledd meg gjennom serien nå på formiddagen, den er en skikkelig humør-boost. :)

    SvarSlett
  3. Sier som Silje, høres ut som en meget spesiell familie ;)

    SvarSlett
  4. Hehe. Ja, bestemor er ... unik. :)

    SvarSlett
  5. Disse har jeg aldri hørt om før, men dette må jo opplagt sjekkes ut! Takk for smakebiten.

    SvarSlett
  6. He he, dette var litt av en smakebit. Det høres ikke ut som om det er favoritt bestemor som har kommet på besøk.

    SvarSlett
  7. @SigridfraEnget: Så flott! Håper du liker hele serien. :)

    @Mari: Haha, nei mer som familiens skrekk og gru!

    SvarSlett
  8. Hørtes ut som en herlig bok! :-))

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...