tirsdag 29. november 2011

Topp 10 bøker som står på leselista for i vinter

The Broke and the Bookish har hver tirsdag en Top Ten-liste, en ukelig topp 10-liste med et boklig tema. Denne ukas liste er Top Ten Books on the TBR List For Winter, eller: Topp 10 bøker som står på leselista for i vinter. Jeg har valgt å fokusere på bøker som blir utgitt mellom nå og mars neste år.


01. All These Things I've Done av Gabrielle Zevin
Denne høre bare utrolig spennende ut: Mafia. Sjokolade på svartemarkedet. Mord og action.

02. Everneath av Brodi Ashton
Det var coveret som fanget oppmerksomheten min først (er det ikke nydelig?), men omtalen fasinerte meg: Mytologi, overnaturlige vesner og folklore.

03. Incarnate av Jodi Meadows
Igjen et fantastisk cover. Ja, historien høres interessant ut den og. ;)

04. The Way We Fall av Megan Crewe
Post-apokolyptisk dystopi. Trenger jeg si mer?

05. Winterling av Sarah Prineas
En bok anbefalt av Kristin Cashore, forfatter av Graceling og Fire? Ja takk!

06. Cinder av Marissa Meyer
Jeg er fan av gjenfortalte eventyr så denne gleder jeg meg til.

07. Article 5 av Kristin Simmons
Enda en dystopi, men den høres ut som den kan skille seg ut fra mengden.

08. Dead to You av Lisa McMann
Lisa McMann er en "auto-buy"-forfatter for meg så jeg ble veldig glad når jeg så en ny bok av henne dukke opp.

09. Someone Else's Life av Katie Dale
Denne høres ut som den kan rive hjertet ut med roten, men på beste mulige måte.

10. The Miseducation of Cameron Post av Emily M. Danforth
Samme grunn som nr. 9. :)

Har du noen spennende bok-planer for vinteren?

9 kommentarer:

  1. I'm not familiar with any of those titles--but I hope you enjoy your winter reading :) kaye—the road goes ever ever on

    SvarSlett
  2. Mange spennende bøker å sjekke ut her. Jeg tror ikke jeg har hørt om noen av dem. Jeg har laget tilsvarende liste, men med mer fokus på norske utgivelser. Det ble litt mer overkommelig da:-)

    SvarSlett
  3. Spennende liste, jeg ser frem til å høre hva du synes om dem.

    SvarSlett
  4. @RockyRiver: It sounds really cool, doesn't it?

    @Silje: Når jeg skulle sette sammen lista sto det helt stille ang norske bøker, men det kunne jo vært ei liste for seg sjølv. :)

    @Siljeblomst: Og jeg ser fram til å lese dem. :)

    SvarSlett
  5. Så artig liste! Jeg har heller ikke hørt om noen av disse bøkene. Håper de lever opp til forventingene :-)

    Kos deg med lesingen i adventstiden! :-)

    SvarSlett
  6. Mange spennede bøker på listen din her, Ann Kristin. Et par av disse er på min ønskeliste og The Miseducation of Cameron Post er på vei til postkassen min :)

    SvarSlett
  7. @Heidi: Det håper jeg og. Har du noen bøker du gleder deg til neste år?

    @Mari: Det er så mange bra bøker som kommer ut nå i vinter. En jeg ikke førte opp (jeg har et leseeksemplar), men gleder meg til å lese er Pure, en mørk dystopi.
    Heldig du er! Ser fram til å høre hva du synes om den. :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...