tirsdag 4. oktober 2011

Topp 10 bøker med en slutt som gav meg hakeslepp

The Broke and the Bookish har hver tirsdag en Top Ten-liste, en ukelig topp 10-liste med et boklig tema. Denne ukas liste er Top Ten Book Endings That Left Me With My Mouth Hanging Open, eller: Topp 10 bøker med en slutt som gav meg hakeslepp.


01. The Unbecoming of Mara Dyer - Michelle Hodkin. Det skjedde mye i denne boka jeg ikke forventet, ikke kunne ha forventet, men slutten gav meg bokstaveligtalt hakeslepp. Jeg satt og gapte før jeg prøvde å finne ut om det kom en bok nummer 2.

02. Harry Potter and the Half-Blood Prince - JK Rowling. *snufs*

03. My Sister's Keeper - Jodi Picolt. Denne boka vandret ganske traust av gårde helt til slutten, som snudde alt opp ned og egentlig gjorde meg ganske sint.

04. Variant - Robison Wells. Slutten her var såpass uventet at jeg måtte lese de siste sidene flere ganger for å være sikker på jeg ikke hadde gått glipp av noe.

05. Catching Fire - Suzanne Collins. Satt med hjertet i halsen og speed-leste de siste kapitlene. Og så kom den slutten. Jeg forhåndsbestilte bok nummer 3.

06. The Golden Compass - Philip Pullman. Mye av reaksjonen min til slutten på denne boka kom nok av at jeg ikke visste at det var en trilogi og derfor trodde jeg var kommet til slutten av historien.

07. The Demon King - Cinda Williams Chima. Teknisk sett kom tvisten nær slutten, men jeg teller den allikevel. Jeg hadde gjettet meg til noe av det, men det som virkelig var tvisten kom som en overraskelse. En god en.

08. Pretties - Scott Westerfeld. Ble veldig glad jeg allerede hadde kjøpt hele serien da jeg kom til slutten og kunne kaste meg over neste bok med en gang.

09. If I Stay - Gayle Foreman. Med denne boka var det mest fordi jeg ville vite definitivt hva beslutningen var og hva som kom etter. Heldigvis kom Where She Went i vår.

10. Jenta som lekte med ilden - Stieg Larsson. Snakker om cliff hanger. Jeg var ganske desperat der jeg strente gjennom biblioteket på jakt etter siste bok.

7 kommentarer:

  1. If i Stay er en veldig fin bok:) Trist, men også veldig fin:)

    SvarSlett
  2. "If I Stay" er helt nydelig. Den var en av favorittbøkene mine i fjor. :)

    SvarSlett
  3. I completely agree with your choice of My Sister's Keeper.

    My Top Ten Tuesday:
    http://butterybooks.com/?p=42365

    SvarSlett
  4. Så artig liste! Huff, cliffhangere er ikke moro uten å ha oppfølgeren klar for hånden ;-)

    Ha en fortsatt flott onsdag :-)

    SvarSlett
  5. @Annie: The ending of My Sister's Keeper seems to have taken quite a few by surprise.

    @Heidi: Ja, det er bedre for lese-hjertet om neste bok ligger klar når en kommer til en cliffhanger. :)

    Du får ha en flott onsdag du og. :)

    SvarSlett
  6. Jeg skal begynne på Mara Dyer nå, og gleder meg!

    SvarSlett
  7. Ser fram til å høre hva du synes om boka. :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...