søndag 11. september 2011

Ukens smakebit: Anne of Green Gables

Den ukentlige utfordingen fra Ladybug: del et par setninger fra en bok du leser nå på bloggen din.

Ukens smakebit kommer fra Anne f Green Gables av Lucy Maud Montgomery, s.161:

"Somehow," she told Diana, "when I'm going through here I don't really care whether Gil - whether anybody gets ahead of me in class or not. But when I'm up in school it's all different and I care as much as ever. There's such a lot of different Annes in me. I think sometimes that's why I'm such a troublesome person. If I was just the one Anne it would be ever so much more comfortable, but then it wouldn't be half so interesting."

Anne fra Bjørkely var den første boka jeg virkelig forelsket meg i da jeg var liten og syns den bare blir bedre og bedre hver gang jeg leser den. :)

14 kommentarer:

  1. Å, denne hadde jeg glemt at jeg leste da jeg var ung (på norsk). Elsker Anne fra Bjerkely :)

    SvarSlett
  2. Jeg leste alle Anne- og Emily-bøkene så mange ganger at sidene ble fillete. For noen år siden oppdaget jeg til min glede at Montgomery hadde skrevet mange flere bøker enn de om Anne og Emily. Blandt annet to for voksne. :)

    SvarSlett
  3. Jeg leste også denne som ung og synes den var kjempebra. Det ville vært spennende å lese den en gang til!

    SvarSlett
  4. Det er en annen opplevelse å lese disse bøkene som voksen. Jeg la mer merke til språket og hvor nydelig ordbruken er, det er lett å se at LMM var poet og. :)

    SvarSlett
  5. Jeg har aldri lest den, men har veldig lyst:) sett filmen og den var veldig fin:)

    SvarSlett
  6. Du burde lese bøkene, så bra som den første serien var er bøkene enda bedre. :)

    SvarSlett
  7. I går så jeg klipp fra Anne of Avonlea, en tv-serie eller film fra 70-tallet der castingen var helt på jordet. Nei, Megan Follows må det være:)

    SvarSlett
  8. Ja, Megan Follows er Anne. Det blir bare rart med noen andre. :)

    SvarSlett
  9. Å gamle minner. Det byrjar å bli ei stund sidan eg sist las bøkene om Anne frå Bjørkely. Takk for smakebiten.

    SvarSlett
  10. Og hvilke nydelige minner. :) Det er virkelig noe spesielt med Anne-bøkene.

    SvarSlett
  11. Jeg klarer ikke å huske om jeg noen gang har lest Anne-bøkene eller kun sett dem på tv. Jeg har en utgave av Anne fra 80-90-tallet stående i hyllen her, mulig mamma leste den for oss. Ellers husker jeg at jeg hadde/har en tykk bok skrevet av samme forfatter men ikke om Anne, hovedpersonen der het Emily.

    SvarSlett
  12. Kjempekoselig med litt mimring! Mange flotte bøker som absolutt må leses flere ganger i løpet av livet :-)

    Tusen takk for boktips! Den skal jeg absolutt ta en titt på!

    Ha en flott ny høstuke, og kose deg masse med lesning i sofakroken :-)

    SvarSlett
  13. @Mari: Boka du husker er nok maxibok utgaven av Emily fra Månegården-trilogien. Flotte bøker, men noe mørkere enn Ann fra Bjørkely. :)

    @Heidi: Det er noen bøker som bare fester seg og må nytes igjen og igjen. Håper du liker Anne-bøkene. :)

    Ha en flott høstuke du og, og kos deg med tomatene. :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...