tirsdag 20. september 2011

Topp 10 bøker jeg føler alle andre enn jeg har lest

Jeg slenger meg med Astrid Terese og blir med på The Broke and the Bookish sin Top Ten Tuesday-liste. Denne ukas liste er Top Ten Books I Feel as Though Everyone Has Read But Me, eller på godt norsk: Topp 10 bøker jeg føler alle andre enn jeg har lest.


01. Jellicoe Road  av Melina Marchetta - Jeg har sett denne boka referert til og anbefalt på nesten alle bokblogger jeg har vært innom. Den ser så absolutt interessant ut og jeg har planer om å få lest den før året er omme.

02. Twilight av Stephanie Meyer - Okay, så jeg klarte å dra meg gjennom den første boka på rein trass, men mer ble det ikke og blir det ikke. Når det kommer til vampyrer foretrekker jeg Buffy.

03. Den glemte hagen av Kate Morton - Familedramaer har vært veldig hit-and-miss for meg så jeg har ikke prøvd meg på Kate Morton ennå. Kanskje noe som burde rettes opp?

04. Høsten av Jan Henrik Nielsen - Nå har denne akkurat kommet ut, men den har dukket opp over alt i det siste. Det er kanskje ikke så rart når dystopisk tenåringsromaner er så i vinden som nå. Boka står høyt på lista mi, må bare vente til den blir ledig på biblioteket.

05. Gjenferd Jo Nesbø - Jeg leste en og en halv Nesbø-bok for noen år siden og kom aldri lenger. Kvaliteten på bøkene var tydelig, men det er bare noe som ikke "klikket" riktig for meg. Bør nok gi disse bøkene en nye sjanse.

06. Anna and the French Kiss av Stephanie Perkins- Har bare hørt skryt om denne. Så mye at jeg nesten er litt redd for å lese den av frykt for å bli skuffet.

07. Tonje Glimmerdal av Maria Parr - Må innrømme at jeg har litt sperre for å plukke opp bøker på nynorsk.

08. Berlinerpoplene av Anne B. Ragde- Se 03.

09. Naiv. Super av Erlend Loe - Har prøvd meg på andre bøker av Loe, men de appellerte ikke.

10. Saras nøkkel av Tatiana de Rosnay- Se 03. og 06.

5 kommentarer:

  1. Jellicoe Road er fantastisk og Høsten er en god norsk dystopi :) Tonje Glimmerdal er skatt av en barnebok! Jeg leser heller ikke mye nynorsk, men har begynt litt med det de to siste årene.

    SvarSlett
  2. Gleder meg til å lese om hva du syntes om flere av disse bøkene! Spesielt Høsten, den kunne jeg tenkt meg å få lest selv engang :-)

    SvarSlett
  3. @Mari: Så bra! Nå gleder jeg meg enda mer til å lese dem. :)

    @Heidi: Når du har lest den får du poste om hva du synes. :)

    SvarSlett
  4. Støtter meg til Mari om Jellicoe Road og Høsten. Jeg likte Naiv.Super veldig godt da jeg leste den, men Erlend Loe sine bøker er kanskje noe du liker eller ikke liker. Hvis du måtte dra deg gjennom Twilight så kan du bare glemme resten, for de blir ikke akkurat bedre:-) Gleder meg ellers til å lese Tonje Glimmerdal til min datter når hun blir litt større.

    SvarSlett
  5. @Silje: Jeg tror jeg bare må få lest både Jellicoe Road og Høsten så snart som mulig. Tonje Glimmerdal blir nok også lest snart, bare jeg kommer meg over den nynorsk-skrekken. :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...