torsdag 29. september 2011

Boktema hos Anette: En bok jeg har lest tre ganger eller mer


Anette hos Anettes bokboble har startet opp Boktema igjen. Denne gangen er temaet "En bok jeg har lest tre ganger eller mer". *henter gebisset* Den gang jeg var ung leste jeg ofte bøker om igjen og om igjen. Jeg hadde mine favoritter og de ble gjerne lest til sidene ble fillete. Det var fristende å velge Anne fra Bjørkely (igjen), en barndomsfavoritt, eller Harry Potter, en favoritt i de seinere år, men jeg endte opp på en av kosebøkene mine. En bok jeg leser når jeg vil ha noe lett og underholdende, med karakterer som får meg til å smile og, selvfølgelig, en lykkelig slutt.


Dette er nok ikke den mest realistisk eller historisk korrekte romansen satt i middelalderen i Skottland, men det er en god bok med karakterer som føles ekte i hvordan de oppfører seg og føler. Boka har en emosjonell gevinst for meg som leser og det er noe å sette pris på når man er i humør for en kosebok. :)

4 kommentarer:

  1. Din bok minnet meg på en annen bok jeg har lest mange ganger :-)Nemlig Lady of Hay av Barbra Erskine. Men nå har jeg allerede skrevet om en annen bok og det får holde!

    Det er morsomt, likevel, hvordan en bok kan minne oss om en annen.

    SvarSlett
  2. Ja, det er ganske artig hvordan en bok minner om en annen. Men det er jo en fin måte å få prøvd nye forfattere uten å kaste seg ut i det helt ukjente. :)

    SvarSlett
  3. Jeg tenkte også jeg skulle velge Anne fra Bjørkely først, men så kom jeg på Lotte-bøkene og da var saken klar. "The secret" høres ut som en ordentlig favorittbok :)

    SvarSlett
  4. Virker som Anne fra Bjørkely har vært en barndomsfavoritt for mange bokglade bloggere. :)

    The Secret kommer nok til å stå i bokhylla i mange år framover, ja. :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...