torsdag 22. september 2011

Boktema hos Anette: Den beste boken jeg har lest i år


Anette hos Anettes bokboble har startet opp Boktema igjen. Denne gangen er temaet "Den beste boken jeg har lest i år". Det er ikke ett enkelt valg når man har lest så mange gode bøker. Til slutt måtte jeg jukse litt og velge to bøker, en på norsk og en på engelsk:


Historien om Fru Berg av Ingvild H. Rishøi er en nydelig og melankolsk novellesamling jeg leste i vår. Omtalen min finner du her.
The Absolutely True Diary of a Part-Time Indian
av Sherman Alexie er en av de beste ungdomsbøkene jeg har lest, helt fantastisk bok. Sherman Alexie er ganske fantastisk og, bare les denne artikkelen han skrev om hvorfor ungdomsbøker, spesielt de som takler vanskelige temaer, er så viktige.

4 kommentarer:

  1. 2 bøker er absolutt lov, og disse høres utrolig bra ut :)

    SvarSlett
  2. De er flotte begge to og anbefales. :)

    SvarSlett
  3. Det er litt av en oppgave å finne den beste boka, tror ikke jeg hadde klart å begrense meg til to heller jeg da ;-)

    Kos deg i helgen! :-)

    SvarSlett
  4. Det er ingen enkel oppgave. Jeg endte opp med å ta de to første jeg tenkte på, ellers hadde jeg vel endt opp med en liste på 20 eller så bøker. :)

    Du får ha en fin uke. :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...