søndag 28. august 2011

Ukens smakebit: The Passion Flower Massacre

Den ukentlige utfordingen fra Ladybug: del et par setninger fra en bok du leser nå på bloggen din.

Ukens smakebit kommer fra The Passion Flower Massacre av Nicola Morgan, s.20-21:

She recognised the shadow inside her. It was creeping forwards, spreading out. It always did that when she was feeling down. [...] She pushed her mind to other places. To freedom and dreams.


Jeg la ikke merke til det med en gang, men coveret på denne boka er litt creepy. Det passer bra til historien.

8 kommentarer:

  1. Bildet var virkelig litt creepy :-) Jeg liker creepy og smakebiten var fristende :-)

    SvarSlett
  2. Er det snakk om kjøttetende planter? Sannsynligvis ikke min type bok:)

    SvarSlett
  3. @astridterese: Coveret ser ganske uskyldig ut ved første øyekast, men så ser man blodflekkene. Det gir mer dybde til coveret.

    @Synne: Nei. Boka handler om ei jente som blir med i en kult.

    SvarSlett
  4. En jente som blir med i en kult? Det hadde jeg aldri gjettet ut i fra omslaget. Jeg lurer på hva det vil si at hun har en skygge inni seg, hun høres kanskje litt ond ut.

    SvarSlett
  5. Jeg har ikke kommet så langt ennå, men skyggen virker som er mer vonde minner fra barndommen. Mathilda er nok mer fortapt og søkende enn ond. :)

    SvarSlett
  6. Flott smakebit, fint cover og fantastisk tittel. Håpar du likar den, du får fortelle oss seinare.

    SvarSlett
  7. Denne boken gjorde du meg nysgjerrig på :)

    SvarSlett
  8. @Bokelskerinnen: Boka er velskreven med sympatiske karakterer (og noen usympatiske!) og spennende uten å lene seg på action. Den anbefales!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...